נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    בדיקת דם לאיתור נהג שיכור

    צריכת יתר של אלכוהול תביא לשיבוש מערכות הגוף וביניהן פגיעה ביכולת הריכוז. את השכרות עצמה לא ניתן למדוד שכן כמות צריכת האלכוהול נמדדת באופן אינדיבידואלי בהתאמה למשקל גופו של האדם והשפעת האלכוהול על גופו והתנהגותו.

    בדיקת דם לאיתור נהג שיכור

    ברור כי צריכת אלכוהול ברמה מסוימת תשפיע על גופו של כל אדם ועל כן נקבע סף לשכרות. קיימות מספר דרכים לביצוע בדיקת שכרות. כיום משתמש המשטרה בעיקר במכשיר הינשוף – מכשיר נשיפה, שהנהג צריך לנשוף בחוזקה לתוכו, ובו במקום נמדדים אחוזי האלכוהול בגופו ומעובדים לנתונים דרך המכשיר.

    תוכן עניינים

    הדרך השנייה לאיתור נהגים שיכורים היא ביצוע של בדיקת המאפיינים: רשימת בדיקות התנהגותיות שמבצע השוטר מיד לאחר שהוא עוצר נהג בחשוד בנהיגה בשכרות.

    הבדיקות אינן מדעיות ולכן קשה יותר לבסס עליהם את אשמת הנהיגה בשכרות. דוגמאות למבחנים אלו הם: הליכה בקו ישר, מבחן ריח אלכוהול, מבחן התרשמותי תוך שיחה עם הנהג וכו'.

    דרך נוספת, מסורבלת ואיטית יותר, היא בדיקת הדם. חשוב לזכור כי בדיקה זו היא המדויקת והנכונה ביותר ולכן משטרת ישראל ממשיכה להשתמש גם בדרך זו בנוסף לדרכים המופיעות לעיל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה מותר לשתות?

      נהג יכול לנהוג ברכב כל עוד כמות האלכוהול בדמו לא עולה על 50 מיליגרם של אלכוהול ב – 100 מיליליטר של דם. כל כמות גדולה מכך תביא לשלילת הרישיון ומאוחר יותר לאישום בשל נהיגה בשכרות.

      את בדיקת הדם יכול לבצע רק רופא מוסמך ולא שוטר ועל כן להליך בדיקת הדם יש יתרונות רבים מול חסרונות רבים עליהם נדון מיד.

      מתי מותר לערוך לנהג בדיקת דם

      שוטר יכול לדרוש מנהג לתת דגימת דם רק אם בוצעה תאונת דרכים או שיש חשד לביצוע עבירה (ס' 64ב(ב) לפקודת התעבורה). אין לדרוש מתן דגימת דם כדבר שבשגרה היות ובדיקת דם היא בדיקה פולשנית ובדרך כלל יש לבקש את הסכמתו של הנבדק כדי לבצעה.

      שוטר הדורש מנהג לבצע בדיקת דם יסביר לו את מטרת הבדיקה ואת המשמעות המשפטית של סירובו לתת דגימת דם.

      סירובו של נהג למסור דגימת דם ייחשב להודאה באשמה בדיוק באותו אופן שסירוב לעבור בדיקת נשיפה במכשיר הינשוף ייחשב כאילו נהג אדם בשכרות.

      בדיקת דם לשם גילוי אלכוהול בדם היא שיטה מדויקת ביותר ומבצעים אותה בעיקר כאשר מתעורר ויכוח לעניין תוצאות הבדיקה של מכשיר הינשוף, אשר ידוע הוא שלא הוכח עדיין מדעית כי באמת אמין מעל לכל ספק. בדיקת הדם היא בדיקה מדעית רפואית מוכחת ועל תוצאותיה אין כל ויכוח.

      בדיקת דם לשם גילוי אלכוהול בדם היא בדיקה מדעית רפואית מוכחת ועל תוצאותיה אין כל ויכוח

      יתרונות וחסרונות של בדיקת דם

      להליך ביצוע בדיקת דם ישנן יתרונות רבים אך מנגד קיימים גם חסרונות לא מעטים.

      חסרונות ההליך:

      1. יש לחכות זמן רב לתוצאות הבדיקה – בדיקת דגימת דם תעשה רק במוסד רפואי או במעבדה ועל כן התוצאות אינן מיידיות במקום הבדיקה.

      2. כל פגם בהליך לקיחת בדיקת הדם יכול לשמש לטובת הנאשם בעת שיוכיח את חפותו – החוק מגדיר את התנאים המדויקים לביצוע בדיקת דם ובדיקתה במעבדה.

      3. רק רופא מוסמך יכול לבצע את בדיקת הדם – ס' 64ב(ב3)(3) לפקודת התעבורה. במציאות, רופא לא יושב דרך קבע בניידת משטרה ויש לזמנו באופן מיוחד למקום האירוע ברגע שיש לבצע את בדיקת הדם.

      מנגד קיים היתרון הבולט ביותר של בדיקת הדם כמכשיר לקביעת נהיגה בשכרות אצל נהגים: זוהי הדרך המדעית המדויקת ביותר לקביעת שכרות – בדיקת דם היא בדיקה מדעית אשר אין ויכוח על תוצאותיה. ריכוז האלכוהול אשר נמדד בגופו של אדם מייצג נאמנה את כמויות האלכוהול שצרך.

      זו הסיבה שבגללה ממשיכה המשטרה לבצע את בדיקות הדם, ובעיקר במקרים של תאונות דרכים, כדי לחסום כל טענה עתידית של סנגורים על קבילות ואמינות בדיקת השכרות שנערכה לנהג.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף