נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    דיני תעבורה – דוחות וקנסות תעבורה

    במסגרת דיני התעבורה ישנם שני מושגי יסוד בסיסיים הרלוונטיים לכל נהג ונהג: דוחות וקנסות תעבורה.

    דיני תעבורה – דוחות וקנסות תעבורה דוחות תעבורה הם שם כולל לדוחות שנהג יכול לקבל כאשר הם נחלקים לשני סוגים. הסוג ראשון הוא דוח תעבורה מסוג קנס. קנסות תעבורה הם קנסות כספיים שכל שיש לעשות הוא לשלם אותם. הנהג אינו חייב לשלם את הקנס ועומדות בפניו אופציות נוספות, עליהן מיד נרחיב.

    תוכן עניינים

    הסוג השני הוא דוח תעבורה אשר איננו קנס כספי אלא הזמנה לדיון בבית המשפט. במקרה זה, אין לנהג מרחב תמרון והוא חייב להתייצב לדיון במועד שנקבע.

    ההבדל בין שני הסוגים הללו נובע מחומרת העבירה. קנסות תעבורה הם בגין עבירות הנחשבות כעבירות קלות כדוגמת נהג אשר לא ציית לתמרור עצור. לעומת זאת, דוחות תעבורה מסוג הזמנה לדין הם בגין עבירות חמורות כגון מהירות מופרזת. נהג אשר נתפס כנוהג במהירות של מעל 30 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך עירונית ומעל 40 קמ"ש בדרך בינעירונית, יקבל הזמנה לדין.

    דוחות תעבורה ושיטת הנקודות

    מצבה של עבריינות התנועה גורם לכך כי מתן קבלת דוחות תעבורה משני הסוגים הוא שכיח ביותר.

    אנו עדים לכך כי מדי פעם גובה הקנסות עולה וזאת על מנת לנסות ולהרתיע נהגים מביצוע עבירות. דרך נוספת ללחימה בפשיעה בכבישים היא שיטת הנקודות. מהי שיטה זו? לכל עבירה יש את מספר הנקודות שלה הנע בין 2 לבין 10. נהג אשר עבר על עבירה כלשהי מחויב במספר הנקודות בגין אותה העבירה. צבירת הנקודות נספרת לאורך תקופה של שנתיים ואם נהג צבר 12 נקודות במהלך השנתיים הללו, הוא ייאלץ לעשות קורס של נהיגה נכונה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קנסות תעבורה – דרכי הפעולה

      נהגים המקבלים קנסות תעבורה יכולים לבחור באחת משלוש האופציות שלהלן:

      1. תשלום הקנס – נהג המשלם את הקנס מודה למעשה בביצוע העבירה והוא מורשע, זוהי המשמעות. אין לשלול על הסף את האופציה לשלם את הקנס אלא כדאי לשקול אותה היטב. לעיתים רבות, אין לנהג כל הצדקה לפעול בדרך אחרת היות שהוא באמת אשם בעבירה בגינה ניתן לו הקנס. אם אכן כך המצב, יש לשלם את הקנס ולא לקחת סיכונים מיותרים העלולים להחמיר את המצב.

      2. להישפט בבית המשפט – קנסות תעבורה הם קנסות בעלי ברירת משפט. המשמעות היא שהנהג אינו חייב לשלם את הקנס אלא יכול להגיש בקשה להישפט. אפשרות זו טומנת בחובה בעייתיות לא פשוטה. נהגים אשר קיבלו קנסות תעבורה ומבקשים להישפט, צריכים לדעת כי השופט מוסמך להחמיר בעונשם מעבר לגובהו של הקנס המקורי. הגשת בקשה להישפט הינה אפשרות טובה אך ורק אם הנהג סבור כי בידו טיעון לגיטימי ומבוסס מדוע אין עליו לשלם את הקנס.

      רבים אינם יודעים כי בעת הדיון, יעדיף בית המשפט את גרסתו של השוטר ולא את גרסתו של הנהג. הרציונאל אשר עומד מאחורי החזקה הזו הוא פשוט: השוטר רק מילא את תפקידו ואילו הנהג אשר ביקש להישפט, איננו מעוניין להימצא אשם.

      מנגד, עדותם של שוטרים במקרים אלה איננה מבוססת על זיכרונם כי אם על מה שרשום בדוחות שלהם. המשמעות הנה כי לנהג יש אפשרות לטעון טענות לגבי כל מה שאינו כתוב בדוח של השוטר אשר נתן לו את הקנס. טענותיו יישמעו על ידי בית המשפט והוא יעניק להם את המשקל הראייתי, על פי דעתו.

      3. המרה באזהרה בלבד – אפשרות הפעולה השלישית במקרים של קנסות תעבורה היא הגשת בקשה לביטולו של הקנס והמרתו באזהרה. אופציה זו רלוונטית בעיקר לנהגים שאין להם כל עבר קודם או במקרים חריגים שבהם נעברה העבירה מסיבות מוצדקות כמו מקרה חירום רפואי כלשהו.

      דיני תעבורה – דוחות וקנסות תעבורהקנסות תעבורה – לוחות זמנים

      ישנה חשיבות רבה לעמידה בלוחות הזמנים. כאשר ניתנים קנסות תעבורה, יש לפעול באחת משלוש הדרכים תוך זמן קצוב.

      נהג אשר מעוניין לשלם את הקנס או להגיש בקשה להישפט, חייב לעשות כן תוך 90 יום מהיום בו קיבל הודעת תשלום. במידה והנהג מעוניין להגיש בקשה לביטול הקנס והמרתו באזהרה, עליו לעשות זאת תוך 30 יום מן היום שבו קיבל את הודעת התשלום. במידה וחלפו 90 יום והנהג לא פעל באחת מן הדרכים, הקנס צובר ריבית משמעותית וזו גדלה עם כל חודש שבו הקנס לא שולם.

      נקודה חשובה נוספת באשר ללוחות זמנים: נהג אשר הגיש בקשה להישפט, תישלח אליו הזמנה לדיון תוך שנה. אם לא הגיעה לידי הנהג הזמנה לדיון בטווח של שנה, הוא יכול לטעון כי העבירה התיישנה. למותר לציין כי התחמקות מלקיחת דואר רשום לא תהווה אי קבלה.

      פורום דיני תעבורה>> עומד לרשותכם לקבלת מענה מקצועי בתחום

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף