נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    ההשלכות של נהיגה בשכרות

    כשאנו רואים חדשות מדי ערב קשה שלא לתהות איך הגענו למצב הנוראי הזה שבו ישנן כל כך הרבה תאונות דרכים בישראל.

    ההשלכות של נהיגה בשכרות

    הכבישים נהפכו למקום מפחיד להיות בו, במיוחד בסופי שבוע כשהכבישים ריקים יותר ואז נהגים רבים הופכים לנהגי מרוץ ונוסעים במהירויות מסוכנות וגבוהות בהרבה ממה שמתיר החוק.

    נהיגה בשכרות היא הסכנה הגדולה מכולן ויכולות להיות לה תוצאות חמורות מאוד. נהיגה בשכרות גובה את חייהם של אנשים רבים וכל זאת רק בגלל יהירותם של אחרים אשר סבורים שהם "מעל הכול" וכי להם לא יקרה שום דבר אם ינהגו שיכורים. נהיגה בשכרות מסכנת לא רק את הנהג ואת הנוסעים עמו ברכב אלא את כל הנאשים האחרים שנמצאים באותה שעה כל הכביש.

    תוכן עניינים

    מגמת ההחמרה – בתקווה שתעזור

    המלחמה נגד הקטל בדרכים אינה מלחמה קלה. בשנים האחרונות אנו עדים להחמרה משמעותית בענישת המבצעים עבירות תנועה בניסיון לנצח במלחמה האינסופית הזו.

    לעבירת נהיגה בשכרות ישנן פעמים רבות תוצאות קטלניות ועל כן הציב מחוקק על נהיגה בשכרות עונש מינימום של פסילת רישיון לתקופה שאינה פחותה משנתיים למורשעים בנהיגה בשכרות. ישנה ביקורת לגבי תקינותו של עונש המינימום הזה אשר משאיר לבית המשפט מקום צר מאוד לשיקול דעת התקף רק בנסיבות מיוחדות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אין ספק כי התופעה הנוראית הזו של נהיגה בשכרות צריכה להיפסק אך אין זה ראוי כי בית המשפט הנו חסר שיקול דעת הנדרש כל כך להבחנה בין סוגים שונים של נהגים, למשל בעלי עבר ושאינם בעלי עבר. טוב יותר היה לו אפשר היה להחמיר עם נאשמים הזקוקים להחמרה בגזר דינם על מנת לחזור למוטב לצד האפשרות להקל בעונשם של אלו הראויים לכך.

      ישנה ביקורת לגבי תקינותו של עונש המינימום בנהיגה בשכרות אשר משאיר לביה”מ מקום צר מאוד לשיקול דעת

      נהיגה בשכרות היא קטלנית – מעט מן הפסיקה

      ישנם מקרים רבים מאוד, רבים מדי של נהיגה בשכרות אשר נגמרו באסון. לצורך השלמת התמונה נביא כאן שתי דוגמאות מן הפסיקה למקרים של נהיגה בשכרות שנגמרו באסון:

      1. המקרה הראשון – הוא מקרה של אדם אשר נהג בשכרות וכתוצאה הרג נערה אחת וגרם לפציעתה של נערה אחרת. בית המשפט קבע כי הנאשם נטל סיכון בלתי סביר שיאבד שליטה ברכבו עקב היותו שיכור. בעניינו של נאשם זה גזר בית המשפט מאסר בפועל של 30 חודשים, מאסר על תנאי של 12 חודשים ופסילת רישיונו של הנאשם לתקופה של 10 שנים.

      2. מקרה שני – הוא מקרה של נאשמת שבעודה נוהגת בשכרות נטלה את חייו של אדם אחר. בעניינה אמר בית המשפט כי מי שנוהג בשכרות כמוהו כמי שמחזיק כלי משחית אשר אין לו כל שליטה עליו. בית המשפט גזר על הנאשמת עונש של 15 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ופסילת רישיונה לתקופה של 12 שנים.

      בשביל רבים במדינת ישראל, הסיפור הזה איננו רק דוגמא למקרה שנגמר באסון אלא אובדן אישי של מישהו קרוב אשר בוודאי הוביל למסקנות קשות בקרב כל הסביבה.

      כולי תקווה שלא נצטרך להגיע למצב שבו כל אחד מאיתנו יאבד מישהו שקרוב לו עקב נהיגה בשכרות ורק אז ייפול האסימון. הפשע בכבישים הוא פשע שניתן למנוע אותו וכל אחד מאיתנו אשר שותה מעבר למותר בחוק ולאחר מכן נוהג, עושה פשע כלפי עצמו וכלפי כל מי שנמצא סביבו באוטו ובכביש.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף