נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    חשיבות הייצוג של נאשמים בשכרות

    נהיגה בשכרות היא אסורה על פי חוק שכן מדובר באדם ששתה כמויות אלכוהול גדולות מן המותר ונהג ברכב, תוך שהוא מסכן את עצמו ואת הסובבים לו.

     

    חשיבות הייצוג של נאשמים בשכרות

    הסיכוי לקרות תאונת דרכים על ידי נהג שכזה הוא גדול הרבה יותר, שכן פעילות גופו איטית יותר והוא לא מרוכז מספיק כדי לשלוט ברכב. תאונה יכולה להסתיים בנזק לרכוש, לגוף ואך במוות ועל כן יש למנוע אותה.

    תוכן עניינים

    עבירת נהיגה בשכרות

    לאחר שהורשע אדם בעבירת נהיגה בשכרות מתחילה מלחמתו על חופש התנועה שלו שכן העונש אותו קובע החוק כולל פסילה של רישיון נהיגה לתקופה ארוכה.

    פקודת התעבורה מגדירה מהי נהיגה בשכרות וקובעת כי נהג אשר שתה משקה משכר שריכוז האלכוהול בו גבוה מזה שנקבע בחוק ונהג ברכב, ייחשב נהג שיכור ויואשם בנהיגה בשכרות.

    עוד קובע החוק כי שוטר מוסמך לעכב כל נהג, גם ללא חשד לנהיגה בשכרות, ולדרוש ממנו לבצע בדיקת נשיפה, במכשיר אשר נמצא בשימוש המשטרה המוכר בשם ינשוף. כמו כן יכול שוטר לדרוש ביצוע של בדיקת דם או שתן כאשר מדובר באירוע של תאונת דרכים או כאשר מתעורר חשד כי הנהג שיכור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ענישה – מה קובע החוק בעניין נהיגה בשכרות

      החוק קבע כמות אלכוהול אסורה כאשר ולכן מי שייתפס כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה מן המותר – רישיונו יישלל במקום והוא יואשם בנהיגה בשכרות. כמות האלכוהול המותרת בבדיקת דם היא כזו שאינה עולה על 50 מיליגרם של אלכוהול ב – 100 מיליליטר של דם ובבדיקת נשיפה כמות של 240 מיקרוגרם אלכוהול כל ליטר אוויר נשוף.

      החוק קובע עונש מינימום של פסילת רישיון נהיגה למשך שנתיים, לכל הפחות, בנוסף לקנס כספי ופסילת רישיון על תנאי, לנהג אשר יורשע בנהיגה בשכרות. כמו כן קובע החוק כי מי שיואשם בעבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה, עונש המינימום שלו יעמוד על 4 שנות פסילת רישיון.

      עורך דין תעבורה – לבחור מומחה בתחום

      כדי לקבל את העזרה המרבית לה זקוק אדם המואשם בעבירת נהיגה בשכרות, רצוי לו שישכור עורך דין תעבורה שמכיר את החוק על בוריו – שכן המטרה העיקרית היא השבת רישיון הנהיגה והפחתת העונש שיוטל על ידי בית המשפט.

      נהגים רבים מסתבכים בעבירה של נהיגה בשכרות לעיתים מתוך חוסר ניסיון או מחוסר ידיעה ועל כן חשוב כי יטפל בהם עורך דין תעבורה שיוכל לדאוג לזכויותיהם אם תוך הוכחת אי האשמה שלהם ואם תוך הפחתת העונש במידה ולא היו שיכורים או שתו כמות מותרת בחוק ולמרות זאת הואשמו בנהיגה בשכרות.

      כדי לקבל את העזרה המרבית לה זקוק אדם המואשם בעבירת נהיגה בשכרות, רצוי לו שישכור עורך דין תעבורה

      עורך דין תעבורה יוכל לסייע לנאשם בנהיגה בשכרות במספר אופנים

      1. מחיקת כתב אישום – ללא ניהול המשפט.

      2. הסדר טיעון – מתבצע אל ממול רשויות התביעה תוך הגעה לפשרה לעניין ההרשעה והעונש. יש לזכור כי הסדר טיעון כולל בחופו בדרך כלל הרשעה – כלומר הרישום התעבורתי נשאר גם אם העונש מופחת.

      3. מציאת 'חורים' בראיות – נוהלי בדיקת השכרות הם ברורים ועורך דין תעבורה טוב יידע לאתר את הפרצות במידה וקיימות בראיות המשטרה. דוגמאות לכך הן:

      • כיול לא נכון של מכשיר הינשוף.
      • תקיפת אמינותו של מכשיר הינשוף.
      • אי עמידה בנהלי לקיחת דגימת דם .
      • משך עיכוב נהג שאינו חשוד.
      • הפרת חובת ההסבר והאזהרה לפי נטילת דגימת דם.
      • הפרת חובת ההסבר לתוצאות סירוב לביצוע בדיקת שכרות.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף