נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    משפט תעבורה מהו?

    משפט תעבורה מטפל במגוון רחב של נושאים הקשורים למצבים שונים שלנו בתור נהגים, ממצבים של עבירות קלות כגון קנסות ועד למצבים פליליים. היה והגענו להישפט בבית משפט זה, מה מצפה לנו ואיך עלינו לנהוג?

     

    משפט תעבורה מהו?

    בית משפט לתעבורה עוסק במגוון רחב של נושאים. החל מעבירות קלות כמו עבירות חניה או אי ציות לתמרור וכלה בעבירות פליליות כגון גרימת מוות.

    ישנם מספר בתי משפט לתעבורה ובמקרה וזומנתם לבית משפט תוכלו לבקש להישפט בבית משפט שקרוב אל איזור מגוריכם ללא תלות במקום ביצוע העבירה.

    תוכן עניינים

    כאמור, בית משפט לתעבורה עשוי להפוך לבית משפט פלילי בואו לדון בעבירות כגון: הריגה, נהיגה רשלנית, גרימת נזק לאדם או לרכוש, עבירת "פגע וברח", נהיגה בשכרות, סירוב הנהג לעבור בדיקת דם או בדיקת נשיפה, זיוף מסמך המשמש לזיהוי הרכב או זיוף כל רישיון שניתן על פי דיני התעבורה ועוד מספר עבירות.

    משפט התעבורה

    כאשר מקבלים כתב אישום יש לבדוק מספר פרטים: שם בית המשפט, מדינת ישראל כמאשימה, פרטי הנאשם, העובדות היוצרות את העבירה, החוק עליו עבר הנהג המואשם, ושמות עדי התביעה.

    בעבירות תעבורה קלות, כאלו שלא גרמו לתאונה בא אדם נפגע פגיעה של ממש, בית המשפט יוכל לדון בתיק גם ללא נוכחות הנאשם.

    כשזה לא מתייצב במשפט התעבורה המתנהל כנגדו יראהו בית המשפט כמודה בעובדות וכך יגזור את דינו. מנגד, לא יטיל בית המשפט עונש מאסר שלא בפני הנתבע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה סדר הדין בעבירות קשות?

      בתחילת משפט התעבורה קוראים את כתב האישום לנאשם. אין זה חשוב אם הוא כבר במהלך פסילה מנהלית ואם לא.

      כעת על הנאשם להשיב אם הוא מודה או כופר באשמה. במקרה ומודה, יוכל לטעון טענות לעונש. אם כופר באשמה במשפט התעבורה יקבע בית המשפט מועד נוסף לשמיעת ההוכחות. בדיון הנוסף יש צורך להביא עדים במקרים רבים, לשם כך יבקש הנאשם ממזכירות בית המשפט "בקשה להזמנת עדים".

      יש לציין כי רצוי להביא כל מסמך אפשרי במקרה של משפט הנוגע לנהיגה ללא אחד מהמסמכים החשובים (רישיון נהיגה, רישיון רכב, ביטוח), פעולה זו עשויה לחסוך זמן בהמשך ואף להקל על האשמה על ידי המרתה לקלה יותר. יש לציין כי שלילה של רישיון רכב יכולה שתהיה חלקית, כלומר, שלילה רק של רישיון הרכב ולא של אופנוע, או מתן רשות לאדם שמתפרנס מנהיגה להמשיך לנהוג על רכב עבודה בלבד.

      כעת, כהגיעו העדים למשפט התעבורה ניתן לחקור אותם חקירה נגדית, בית המשפט יכריע מיד בתום שמיעת העדים או במועד אחר. אם הורשע הנאשם לאחר שלב הטיעונים לעונש יינתן גזר הדין.

      ומה קורה לאחר גזר הדין? קבע בית המשפט קנס, יש לשלמו באופן מיידי. איחורים בתשלום קנסות גוררים ריביות גבוהות במיוחד. הוטלה שלילה של רישיון הנהיגה? אסור לנאשם לנהוג מרגע הפסילה, מניין הפסילה יחל מרגע הפקדת הרישיון.

      הוטלה שלילה של רישיון הנהיגה? אסור לנאשם לנהוג מרגע הפסילה, מניין הפסילה יחל מרגע הפקדת הרישיון

      אם אדם מגיע למשפט התעבורה עקב ברירת קנס (כלומר קנס שניתן להמירו במשפט, כמו קנסות על מהירות מופרזת) וחל עיכוב בתשלום הקנס, כזה שיצר כפל קנס, בית המשפט לתעבורה רשאי לפטור את הנאשם מכפל קנס. יש להגיש בקשה להליך זה.

      ערעור בבית משפט לתעבורה

      לא חלפו 45 ימים ממתן פסק הדין? ניתן להגיש ערעור לבית משפט מחוזי, צירוף עותק מאושר של פסק הדין. כאמור ישנם משפטים שמתנהלים ללא נוכחות הנאשם, במקרה כזה יוכל אותו נאשם שהורשע וחלפו 45 ימים ממתן גזר הדין להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי להארכת מתן הערעור. כל ערעור מטופל לגופו.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף