נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות – איך עוצרים את התופעה

    נהיגה בשכרות נהפכה בשנים האחרונות לתופעה שכיחה והמדובר בתופעה איומה אשר פוגעות בנו ובכל היקרים לנו.

    נהיגה בשכרות - איך עוצרים את התופעה

    מגמת ההחמרה בענישה בעבירות תנועה אשר התפתחה לאור המצב הזה, נוגעת באופן ישיר לעבירת נהיגה בשכרות. אין חולק כי מדובר באחת העבירות החמורות ביותר אם לא החמורה ביותר וכל המבצע אותה הוא פושע המסכן את חיי כולנו.

    תוכן עניינים

    נהיגה בשכרות: עונש מינימאלי

    במסגרת הכרזת המלחמה על פושעי הדרכים, קבע המחוקק על בית המשפט כי יש לגזור על הנאשם בעבירה של נהיגה בשכרות עונש  של פסילת רישיון לתקופה של מינימום שנתיים. המחוקק הותיר לבית המשפט שיקול דעת מסוים וקבע כי בית המשפט רשאי:

    1. בנסיבות מיוחדות שיירשמו – להורות על פסילת רישיון לתקופה קצרה מהמינימום.

    2. הנסיבות יפורטו בפסק הדין – החוק גם דורש כי בית המשפט יפרט את הנסיבות המיוחדות שהובילו אותו לגזירת תקופת פסילה קצרה יותר.

    נהיגה בשכרות – הגילוי

    קיימות שתי סוגי בדיקות המאפשרות איתור של נהגים שיכורים:

    1. בדיקת דם – ניתן לדרוש מנהג לעשות בדיקת דם רק במקרים בהם התרחשה תאונת דרכים או במצב שבו קיים חשד סביר כי אותו נהג נוהג בשכרות.

    2. הינשוף – בדיקה באמצעות הינשוף, כשמה כן היא, נעשית על ידי נשיפה ורמת האלכוהול נמדדת באותו אוויר נשוף. ביצוע בדיקה זו, בניגוד לביצוע בדיקת דם, יכולה להידרש מאיתנו ללא כל צורך בחשד ספציפי ומסוים לגבינו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      על פניו היינו יכולים לומר כי דרך בטוחה לעצירת התופעה של נהיגה בשכרות היא הגברת כוח האדם במסגרת משטרת ישראל וביצוע מסיבי של בדיקת ינשוף בכל רחבי הארץ. אולם מכשיר הינשוף טומן בחובו הרבה סימני שאלה היות שטרם הוכחה אמינותו ודייקנותו ככלי מדעי. נראה כי ברגע שתוכח אמינותו של מכשיר הינשוף כדאי יהיה להגביר את הנוכחות בכבישים ולבצע בדיקות רמת אלכוהול באמצעותו ולהוריד את הנהגים השיכורים מהכביש.

      בדיקה באמצעות הינשוף, כשמה כן היא, נעשית ע”י נשיפה ורמת האלכוהול נמדדת באותו אוויר נשוף

      בתי המשפט – איך הם רואים את הדברים?

      בתי המשפט נוקטים במדיניות קשה וחריפה בכל הקשור לנהיגה בשכרות. בהתאם, בוחרים הם שלא לנצל, ברובם המכריע של המקרים, את שיקול הדעת שנתן להם המחוקק, קטן ככל שיהיה. נדמה כי יש בכך איזו בעייתיות שכן יש צורך להבחין מקרים חמורים יותר לבין מקרים חמורים פחות וניתן לטעון כי בית המשפט צריך לצאת בקריאה אל המחוקק לתקן את החוק נהיגה בשכרות ולאפשר לבית המשפט מרחב תמרון.

      נהיגה בשכרות – חינוך מילדות

      החינוך מסמל את ראשיתם של דברים ובכדי להוקיע תופעה מן השורש יש להתחיל מילדות. בישראל מותרת שתיית האלכוהול מגיל 18 ומעלה אך אין חולק על כך שאלכוהול נמכר יום יום גם לילדים קטנים. יש ליצור מערכת פיקוח ואכיפה חזקה בכדי למנוע את מכירה של משקאות חריפים למי שאינו בן 18 לפחות.

      כמו כן, כפי שמוסדות החינוך בארץ צריכים להקפיד ללמד היסטוריה, אזרחות ואנגלית, מוטל עליהם גם התפקיד של חינוך התנהגותי וחברתי. יש להחדיר את המסר בדבר מסוכנות התופעה מגיל קטן ואז יש לנו סיבה להאמין שביום מן הימים התופעה הזו של נהיגה בשכרות תהיה נחלת העבר.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף