נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות בישראל

    ישראל מתקרבת לעולם בכל הקשור לצריכת אלכוהול ולפיכך גם לנהיגה בשכרות. אולם בכל הקשור לדרכי בדיקת אלכוהול בדמם של הנהגים ישנם הבדלים בין מדינות העולם המערבי, אם כי ההבדלים אינם כה גדולים.

    נהיגה בשכרות בישראל

    תוכן עניינים

    דפוסי צריכת אלכוהול – ישראל מול העולם

    1. בעולם שותים יותר – בישראל נוטים לחשוב כי בעיית הנהיגה בשכרות אינה חמורה כמו במדינות מערביות אחרות. תפיסה זו מתבססת על כך ששיעורי צריכת האלכוהול בישראל פחותים משיעורי הצריכה המקובלים במדינות מערביות אחרות. לשם השוואה בישראל צורכים כשביעית מכמות האלכוהול הנצרכת במדינות קנדה ואוסטרליה.

    2. ישראל מתקרבת לעולם – יחד עם זאת בהתאם להתפתחות תרבות הבילויים במדינת ישראל, והגירה של אוכלוסיות עם הרגלי צריכת אלכוהול שונים (בעיקר העולים ממדינות חבר העמים), חל בשנים האחרונות גידול בדפוסי הצריכה של המשקאות האלכוהוליים ובהתאם לכך חל גם גידול בשיעור הנהגים אשר מבצעים נהיגה בשכרות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מכשיר הינשוף – ישראל מול העולם

      1. החוק הבריטי – ישנו הבדל בולט אחד בין החוק הישראלי לחוק הבריטי בכל הקשור לנהיגה בשכרות. בחוק הישראלי לא נדרש חשד סביר כדי ליטול דגימת אויר נשוף מידי הנהג החשוד בנהיגה בשכרות, לעומת זאת בבריטניה ניתן ליטול דגימה של אויר נשוף רק אם קיים חשד סביר שהנהג העומד לפני השוטר ביצע נהיגה בשכרות.

      בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי מגמה בבריטניה ואף בשנת 2008 הועלתה הצעת חוק המתירה לשוטרים לבצע בדיקת אויר נשוף לנהגים החשודים בנהיגה בשכרות ללא חשד סביר. כלומר גם בבריטניה הולכים לקראת התרה של בדיקות אוויר נשוף אקראיות.

      נוסף על כך, בשל כניסתו של מכשיר הינשוף המשוכלל נבדקת בבריטניה האפשרות לבטל את בדיקות הדם והשתן הפולשניות, וזאת בשל אמינותו הגבוהה של מכשיר הינשוף.

      2. החוק האירלנדי – גם באירלנד כמו בישראל רשאי שוטר לדרוש מהנהגים לבצע בדיקה אקראית בעזרת מכשיר הינשוף, על מנת לגלות אם הם ביצעו נהיגה בשכרות.

      היה והנהג מסרב לבצע את הבדיקה, הסירוב נחשב לעבירה בפני עצמה. באירלנד אף מגדילים לעשות ומתירים לשוטרים לקחת דגימת אויר גם מנהגים המצויים בבית חולים בשל תאונת דרכים. היה והרופא מסרב לאשר את הדגימה מתוך חשש לבריאותו של החולה, ינסו השוטרים לקחת את הדגימה באמצעים אחרים אשר לא יסכנו את הנפגע החשוד בביצוע של נהיגה בשכרות.

      3. החוק הקנדי – בעבר התיר החוק הקנדי לנהגים לסרב לבדיקת אויר נשוף אולם לאחרונה הוא שונה וכעת שוטרים רשאים לדרוש מנהגים החשודים בנהיגה בשכרות לבצע בדיקת אויר נשוף, אם הם חושדים כי אותם נהגים נוהגים תחת השפעת אלכוהול. אם הנהג חשוד כנוהג תחת השפעת סמים או סמים ואלכוהול רשאי השוטר לדרוש מהנהג לבצע גם בדיקת רוק ובדיקת דם.

      בחוק הישראלי לא נדרש חשד סביר כדי ליטול דגימת אויר נשוף מידי הנהג החשוד בנהיגה בשכרות

      תאונות דרכים קטלניות – ישראל מול ארה"ב

      1. הנוהג בארה"ב – בכמחצית ממדינות ארצות הברית החוק מחייב לערוך בדיקות גם להרוגים בתאונות דרכים. בעזרת בדיקות הדם הנלקחות מהגופות ניתן לדעת האם האלכוהול היה הגורם אשר הוביל לתאונת הדרכים הקטלנית.

      2. הנוהג בישראל – בישראל אין חוק הדורש מהפתולוג ליטול דגימת דם מנהגים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות ולכן לא ברור מהי מידת העירוב של האלכוהול בתאונות דרכים זה, והאם הוא הגורם העיקרי או בין הגורמים העיקריים לתאונות דרכים אשר מלוות בהרוגים.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף