נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות בקרב בני נוער

    מקרים של בני נוער הנאשמים בעבירות תנועה מעלים שאלות חוקיות מורכבות. במאמר הבא נסביר את היבטי החוק ואת אחריות ההורים על נהיגה בשכרות של בני נוער.

     

    נהיגה בשכרות בקרב בני נוערהקטל בדרכים גובה בכל שנה מאות קורבנות בכל רחבי הארץ. המדינה, רשויות האכיפה ורשויות החוק יודעים זאת ולכן מפעילים את כל הכלים במלחמה בתאונות הדרכים. אך למרות המאבק, ניתן לראות דווקא עלייה בכמות התאונות והנפגעים.

    תוכן עניינים

    אחת הסיבות לכך היא המעורבות של בני הנוער אשר עולים על הכביש כאשר הם אינם מודעים להשלכות של מעשיהם. חוסר הניסיון של הנהגים הצעירים מביא לעיתים לנהיגה פרועה, אשר גוררת תוצאות הרות אסון.

    בנוסף, יש לשים את הדגש על הקשר בין נהגים צעירים לשתיית אלכוהול. מתחת לגיל 18 אסור על פי החוק לצרוך שום סוג של אלכוהול, משום שגם כמות קטנה הופכת את הנהיגה מטושטשת, זמן התגובה מתארך והסיכוי לתאונת דרכים עולה באופן משמעותי. במילים אחרות, נהיגה בשכרות בקרב בני נוער היא תופעה הדורשת תשומת לב מיוחדת.

    לא כל נהג חדש הוא נהג צעיר

    חשוב להבחין בין בני נוער לבין נהגים צעירים, אשר מוגדרים על פי החוק כנהגים בעלי רישיון לרכב מתחת לשנתיים.

    הנהגים החדשים יכולים להיות בכל גיל, כאשר המאפיין העיקרי שלהם הוא הוצאת רישיון מאוחר מהרגיל. לעומת זאת, נהג צעיר יכול להיות עוד לפני צבא ואפילו בתקופת חובת המלווה.

    כל נהג חדש מתחת לגיל 21 חייב בנהג מלווה למשך שלושה חודשים. בתקופה זו הנהג החדש אמנם רשאי להסיע נוסעים, אך המלווה חייב להיות לצידו. לאחר שנתיים מתאריך הוצאת הרישיון ועד גיל 21, המוקדם ביניהם, רשאי נהג חדש להסיע עד שני נוסעים בלבד. לעומת זאת, נהג חדש מעל גיל 21 לא חייב בהגבלה על מספר הנוסעים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קטינים וצעירים

      מבחינת עבירות נהיגה בשכרות, המטרה של בתי המשפט היא מצד אחד להחמיר עם הנאשמים אך מצד שני לשמור על זכותם לתנועה חופשית. היות ומדובר על בני נוער, נדרשת זהירות רבה בכל הקשור על עבירות נהיגה בשכרות.

      החוק מכיר באחריות של בני הנוער אך מחויב לשמירה על הציבור הרחב. אל הבעייתיות הזו של נהיגה בשכרות בקרב בני נוער יש להוסיף את הנושא של קטינים. מבחינת החוק, כל אדם שעדיין לא מלאו לו 18 נחשב על פי חוק הנוער לקטין. הדיונים בבתי המשפט לנוער נערכים בדלתיים סגורות וישנה רגישות מיוחדת בה לוקחים חלק כל הגורמים.

      כל בעל רכב חייב לעשות את מה שביכולתו על מנת למנוע נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים אחריםאחריות ההורים

      אחת השאלות העולות בנוגע לעבירות נהיגה בשכרות בקרב בני נוער היא האחריות של ההורים. כל בעל רכב חייב לעשות את מה שביכולתו על מנת למנוע נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים אחרים. בסוגיית השימוש של הילדים ברכב המשפחתי נוטה בית המשפט לקבוע כי לא קיימת אחריות מוחלטת ואוטומטית של ההורים, אך ישנו עניין של "חובה מוגברת". נהוג לבחון כל סוגיה מן הסוג הזה בבית המשפט על פי שש אמות מידה:

      1. סוג האירוע – בכל הקשור אל נהיגה בשכרות, האחריות של הורים בזמן נסיעה קצרה של הילד במהלך היום אינה דומה לנסיעה ברכב המשפחתי ביום שישי בערב לצורך בילוי.

      2. מרחק – תדירות נמוכה של תחבורה ציבורית עשויה לעמוד לזכות ההורים בבואם להתמודד עם עבירות נהיגה בשכרות של בני הנוער.

      3. גילו של הנהג – כאן מתבעת הבחנה בין בני נוער אשר קיבלו רישיון טרי לבין בוגרים או אפילו חיילים אשר נחשבים בני נוער אך עברו את תקופת המלווה.

      4. ניסיון הנהג – למרות הנטייה להתייחס אל בני נוער המבצעים עבירות נהיגה בשכרות כמקשה אחת, יש לבדוק את הניסיון הספציפי של הנהג.

      5. עבר תעבורתי והיקף השימוש ברכב

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף