נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות – הזמנה למשפט תעבורה

    נהיגה בשכרות טומנת בחובה סכנות רבות. אדם שבחור לשתות אלכוהול ולנהוג מסכן לא רק את עצמו אלא את האחרים הנמצאים איתו ברכב, הנהגים האחרים שנמצאים על הכביש ואת משפחותיהם של כל אלו.

    נהיגה בשכרות – הזמנה למשפט תעבורה

    על כן כל נהג שייתפס נוהג בשכרות יוזמן למשפט תעבורה וייתן את הדין על מעשיו גדם אם לא נגרמה תאונת דרכים.

    תוכן עניינים

    נהיגה בשכרות = כתב אישום

    בסמכותו של שוטר לפסול את רישיון הנהיגה מיד לאחר בדיקת השכרות המבוצעת לשם איתור נהיגה בשכרות.

    הנהג יוזמן לתחנת המשטרה כדי לעבור שימוע אצל קצין משטרה. בסמכותו של קצין משטרה לפסול רישיון בפסילה מנהלית לתקופה של 30 עד 90 יום. במעמד השימוע נמצא 'חומר החקירה' אשר נאסף על ידי המשטרה מול קצין המשטרה המוסמך. הקצין יחליט האם לבצע פסילה מנהלית של הרישיון או להשאירו בידי הנהג.

    ענישה מחמירה עקב נהיגה בשכרות

    פקודת התעבורה (ס' 39א) קובעת באופן פשוט וברור כי נהג אשר יורשע בנהיגה בשכרות, יישלל רישיון הנהיגה שלו לתקופת מינימאלית של שנתיים, הוא ישלם קנס כספי ורישיון הנהיגה שלו יפסל על תנאי. לבתי המשפט יש שיקול דעת צר מאוד ועליהם להטיל את העונש הקבוע, אלא אם לפניהם מקרה אשר בו סיבות מיוחדות אשר יוכלו להביא בהקלה בעונש. בתי המשפט יפרטו את הסיבות המיוחדות בפסק הדין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עוד קובע החוק כי נהג אשר זוהי הפעם השנייה בה הוא מורשע בנהיגה בשכרות – עונו יעמוד על לפחות 4 שנות פסילה ולא שנתיים כמו בפעם הראשונה.

      החוק קובע על נהיגה בשכרות עונש קשה וארוך שכן מאחוריו עומדת מטרת על של המחוקק והיא מניעת תאונות דרכים והרתעת נהגים אשר שותים אלכוהול ובוחרים לנהוג תוך סיכון עצמם והסובבים אותם.

      משפט תעבורה – איך זה עובד

      ההליך המשפטי מתחיל מרגע הגשת כתב האישום.

      הדיון הראשון בבית המשפט יהיה הקראת כתב האישום לנאשם, כלומר לנהג שנתפס מבצע נהיגה בשכרות. הנאשם צריך להגיב לכתוב בכתב האישום ולענות לבית המשפט האם הוא מודה בעובדות, כופר בהם או שותק.

      ניהול הוכחות הוא השלב הבא כאשר כאן בעצם מוצגות ראיות הצדדים לבית המשפט. התביעה תציג את הראיות לכך שהנאשם אחראי למעשיו ותנסה להוכיח כי ביצע עבירה של נהיגה בשכרות. הנאשם ינסה להוכיח כי אינו אשם ולא נהג כשהוא תחת השפעת אלכוהול. כל צד יציג את ראיותיו ואת עדיו.

      בסיום ההוכחות יסכם כל צד את טיעוניו ויפנה את ההחלטה אל בית המשפט.

      הכרעת הדין – בית המשפט יכריע האם הנאשם ביצע את עבירת הנהיגה בשכרות או שלא. בית המשפט ינמק את החלטתו ואת הנסיבות שהביאו אליה.

      במידה והנאשם הורשע או הודה כבר לאחר ההקראה יגיע שלב הטיעונים לעונש כאשר כל אחד מהצדדים יטען לעונש הרצוי לטעמו – המדינה תטען לעונש מקסימאלי ובא כוח הנאשם יטען לעונש נמוך ככל הניתן.

      גזר הדין – בית המשפט יטיל על הנאשם את העונש הראוי לדעתו על פי הנחיות החוק – במקרה של נהיגה בשכרות יהיה העונש לפחות שנתיים של פסילת רישיון, קנס כספי ופסילת רישיון על תנאי.

      במקרה של נהיגה בשכרות יהיה העונש לפחות שנתיים של פסילת רישיון, קנס כספי ופסילת רישיון על תנאי

      הדרכים להימנע ממשפט תעבורה

      ברגע שאדם מואשם בנהיגה בשכרות כדאי לו לשכור עורך דין המתמחה בדיני תעבורה כדי שיסייע לו בהליך התעבורתי לפניו הוא עומד. קיימות מספר דרכים למנוע את ההליך המשפטי ולקצרו:

      א. ביטול כתב אישום – עורכי דין הבקיאים בדיני התעבורה יוכלו לאתר פרצות בכתב האישום ולהביא לביטולו עוד לפני שדיון ההקראה יגיע לבית המשפט, שהרי שני הצדדים מבקשים להימנע מהליך ארוך ומסורבל תוך הסתכנות בזיכוי בשל חוסר אשמה או חמת הספק אל מול עונש חמור וקשה.

      המערכת עמוסה מאוד וערימות התיקים הולכות וגדלות, וזאת בעיקר בשל תאונות הדרכים הרבות שמתרחשות יום ביומו בנוסף לבדיקות אקראיות של המשטרה שמאתרת עברייני תנועה כאלו ואחרים.

      ב. הסדר טיעון – יבוצע אל מול רשויות התביעה לאחר שהוגש כבר כתב אישום. התביעה וסנגורו של הנאשם יפגשו וינסו להגיע לעניין להסכמה הן לעניין הרשעה והן לעניין העונש.

      הסדרי טיעון מקצרים את ההליכים ובתי המשפט נוטים לאשר אותם, למרות שאינם מחויבים לעשות זאת.

      כאשר נחתם הסדר טיעון יודה הנאשם במעשים ללא ניהול הוכחות ומנגד תבקש התביעה עונש מופחת ובכך תמנע מהנאשם את ההליך הפלילי שאינו נעים מיסודו.

      יש לציין כי אדם שבטוח כי הוא חף מפשע ולא ביצע את עבירת הנהיגה בשכרות – אל לו לחתום על הסדר טיעון ועליו להמשיך ולהלחם על חפותו בבית המשפט שכן העונש אינו קל והמטרה היא כמובן לא להרשיע חפים מפשע.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף