נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות – פעם שנייה

    מטרת המחוקק כיום היא להילחם בתופעת נהיגה בשכרות.

    נהיגה בשכרות – פעם שנייה

    פקודת התעבורה קובעת על נהיגה בשכרות עונש מינימאלי גבוה ובתי המשפט נוטים שלא לגזור עונשים הפחותים מעונש המינימום הקבוע וזאת כדי לא לפגוע במטרת החוק. נהג אשר ביצע נהיגה בשכרות בפעם השנייה- עונשו יהיה גבוה יותר מבלי שיצטרך בית המשפט להפעיל כלל שיקול דעת.

    תוכן עניינים

    מיהו שיכור?

    פקודת התעבורה קובעת כי נהג אשר נתפס נוהג ובדמו כמות של 50 מיליגרם אלכוהול לכל ליטר דם, או 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אויר נשוף, נחשב לנהג שיכור.

    גם נהג שסירב להיבדק על ידי שוטר, אם בבדיקת נשיפה ואם בבדיקת דם, ייחשב כמי שנהג בשכרות. החוק קובע חזקה לפיה אדם המסרב לבדיקה יראו בו מיד כמי שביצע עבירה של נהיגה בשכרות ועליו נטל ההוכחה לכך שהוא חף מפשע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ענישת בתי המשפט בעבירת נהיגה בשכרות

      פקודת התעבורה קובעת רף ענישה מינימאלי ובכך מגבילה את שיקול דעתם של השופטים. החוק קובע כי אדם אשר הורשע בנהיגה בשכרות, ייפסל רישיון הנהיגה שלו לתקופה שאינה פוחתת מ- 24 חודשים, וכמו כן ייגזר עליו קנס כספי ושלילת רישיון על תנאי.

      החוק מאפשר 'פרצה' קטנה, ובכך אינו כובל את ידיהם של השופטים באופן מוחלט, תוך שהוא קובע סייג לפיו במקרים מיוחדים בלבד, אותם יפרט בית המשפט בפסק הדין, ניתן יהיה להפחית את תקופת הפסילה לתקופה הפחותה מתקופת המינימום.

      שיקול הדעת הוא צר ביותר שכן מטרת המחוקק היא לגזור עונשים כבדים על נהגים אשר נהגו בשכרות, בין אם גרמו לתאונה ולנפגעים בנפש ובגוף, ובין אם התאונה נמנעה על ידי בדיקת המשטרה.

      כמו כן הפסיקה מראה כי בתי המשפט לא נוהגים להשתמש באופן שכיח בשיקול הדעת שניתן להם בחוק והעונשים המוטלים על נהגים שביצעו עבירת נהיגה בשכרות לא פוחתים מעונש המינימום.

      החוק קובע כי אדם אשר הורשע בנהיגה בשכרות, ייפסל רישיון הנהיגה שלו לתקופה שאינה פוחתת מ- 24 חודשים

      פעם שנייה – כפל עונש

      עונש המינימום אותו קובע החוק נחשב לבעייתי מבחינה חוקתית. חוק יסוד כבוד האדם וחירותו קובע כי על בתי המשפט לבחון את עונשו של אדם באופן מידתי ובהתאם לנסיבות, אך פקודת התעבורה קובעת באופן גורף כי מי שביצע עבירת נהיגה בשכרות – אין לבית המשפט כל סיבה לגזור עליו עונש מידתי ועליו להטיל עונש מינימום של שנתיים פסילת רישיון לכל הפחות.

      בתי המשפט רואים באדם שנתפס בשנית תוך שהוא נוהג בשכרות כאדם מסוכן. נהג, אשר הוטל עליו כבר בעבר עונש של פסילת רישיון לתקופה לא קצרה, של 24 חודשים, ועדיין ממשיך בשלו מבלי להבין את חומרת המעשים.

      החוק אך ממשיך וקובע כי נהג אשר נתפס תוך נהיגה בשכרות והורשע בשנית לאחר שהורשע בשנה קודם לכן באותה עבירה – בית המשפט לא יטיל עליו שוב עונש מינימאלי של שנתיים, אלא ייגזר עליו מיד עונש של פסילת רישיון לתקופה של ארבע שנים. החוק כבר מכפיל את העונש לעבריין תעבורה שנחשב סדרתי.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף