נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    עבירות התעבורה החמורות ביותר

    נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות ותאונות פגע וברח הן רק חלק מעבירות התעבורה החמורות ביותר על פי החוק. במאמר הבא נפרט על שאר העבירות ונסביר את משמעותן.

    עבירות התעבורה החמורות ביותר

    היכרות עם עבירות התעבורה החמורות ביותר עשויה ללמד על האופן בו מתייחס החוק אל תופעת תאונות הדרכים. בראש ובראשונה, מטרת המחוקק היא להחמיר את הענישה על מנת ליצור מצב של הרתעה.

    תוכן עניינים

    מאות אלפי ישראלים נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים, כאשר נהיגה בשכרות היא רק סיבה אחת לכך. למעשה, ברחבי העולם הפך המאבק בתאונות הדרכים למשימה משותפת. הצעות חוק אשר עלו בישראל ובמדינות אחרות מצביעות על כך שעבריינים סדרתיים המבצעים עבירות תנועה חמורות צריכים לקבל שלילת רישיון ולרדת מהכביש לתקופות ארוכות.

    מבחינת בתי המשפט, החוק אינו משאיר מקום לשיקול דעת. המינימום הנדרש עבור עבירות נהיגה בשכרות לדוגמא הוא שלילת רישיון של שנתיים לפחות, למעט נסיבות מקלות הבאות לעיונו של השופט. במידה ואותה עבירת נהיגה בשכרות בוצעה בשנה שקדמה לשנה הנוכחית מצביע החוק על שלילת רישיון למינימום של ארבע שנים. עונשים אלו נחשבים כבדים בכל קנה מידה, לכן כדאי לבדוק מה הן שאר עבירות התעבורה החמורות ביותר בישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      העבירה החמורה ביותר: גרימת מוות ברשלנות

      מלבד נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, הנחשבת עבירה חמורה ביותר, ישנה גם עבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית. כאן חשוב להדגיש כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול גם היא נחשבת רשלנות, אך יש הבדל בין נהיגה שאינה מביאה לפגיעה בנזק או באדם אחר לבין נהיגה שגורמת מוות. למעשה, נהוג להתייחס אל גרימת מוות בנהיגה רשלנית כאל עבירה חמורה בכל קנה מידה ולא רק בתחום התעבורה.

      הפגעת וגם ברחת?

      תאונת פגע וברח נחשבת גם היא עבירה חמורה ביותר. בתאונות אלו עולה לדיון הנושא המוסרי והאזרחי, אשר עשוי להביא להחמרה נוספת בעונש. יש לזכור כי מלבד היותן עבירות חמורות, תאונות פגע וברח מעמידות גם את המשטרה בפני קשיים.

      ישנם מקרים בהם לא ניתן לאתר את הנהג הפוגע ודרושה הפעלת משאבים מאסיבית על מנת לעשות זאת. פגע וברח יכול להתקיים בכל כלי רכב, ונחשב עבירה חמורה גם אם מצבו של הנפגע לא קשה. מעצם אופיה של תאונת פגע וברח, בתי המשפט נדרשים להתייחס אל העבירות כחמורות.

      פגע וברח יכול להתקיים בכל כלי רכב, ונחשב עבירה חמורה גם אם מצבו של הנפגע לא קשהאל תנהגו בזמן פסילה

      עבירות תעבורה חמורות לא חייבות להביא לפגיעה בנהג או באדם אחר. דוגמא לכך ניתן לראות בעבירה של נהיגה בזמן פסילת רישיון.

      גם אם הנהג לא היה תחת השפעת סמים או אלכוהול ולא פגע באף אחד, ביקורת שגרתית של המשטרה המגלה כי הוא נוהג עם רישיון פסול מחייבת ענישה מחמירה. נהיגה בזמן פסילת רישיון נחשבת עבירת תנועה חמורה ביותר ולכן האזרחים צריכים לזכור זאת. לא כדאי לקחת סיכון מיותר ולנהוג בפסילה, משום שההלשכות עשויות להיות בלתי הפיכות.

      מתכננים לחצות מסילת רכבת? כדאי שתחשבו שוב

      חציית מסילת רכבת בניגוד לחוק נחשבת עבירת תנועה חמורה, וזאת למרות שמספרה נמוך ביחס לעבירות האחרות. היות ואין הרבה מסילות רכבת בישראל, לא כל הנהגים מכירים את המשמעות של העבירה הזו. אך כידוע, אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונשו ולכן כל חציה של מסילת רכבת בניגוד למופיע בשלטים ובחוק היא עבירה חמורה.

      עבירות חמורות נוספות אותן יש להכיר

      ישנן מספר עבירות נוספות אותן כדאי להדגיש, למרות שהענישה עליהם פחות חמורה מכל האמור לעיל:

      1. אי ציות לרמזור אדום

      2. חציית פס הפרדה רצוף בעקיפה

      3. נסיעה במהירות גבוהה – מעל 130 קמ"ש בכביש בין עירוני ומעל 80 קמ"ש בתוך העיר

      4. אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה

      5. נהיגת בגיר ללא רישיון

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף