נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    פסילה מנהלית – איך יוצאים מזה

    נוהגים לנסוע מהר בכבישים? מכירים מקרוב את הדוחות על נהיגה במהירות מופרזת? תוהים איך נמלטים מפסילה מנהלית? אני כאן כדי לעזור.

     

    פסילה מנהלית - איך יוצאים מזה

    ראשית  – בכל הקשור לענייני תעבורה פסילה מנהלית מהירות מופרזת וכו' כדאי להתייעץ בפורום מקצועי ויעיל ברשת: פורום דיני תעבורה>>

    תוכן עניינים

    מהי פסילה מנהלית?

    ידו של החוק ארוכה היא. הוא מיועד להרתיע ולחנך והוא יכול לעשות זאת בדרכים שונות.את דיני התעבורה אוכפים כידוע על ידי: קנסות, החרמת רכבים וגם על ידי פסילה מנהלית. פסילה מנהלית הינה ענישה מוכרת אולם לא לכל אחד ברור למה בדיוק הכוונה.

    פסילה מנהלית יכולה להינתן מסיבות שונות וביניהן נהיגה במהירות מופרזת. היא ניתנת כאשר חושדים שפעלת בניגוד להוראות התעבורה ופירושה פסילת הרישיון לזמן מוגבל. למעשה, המטרה היא לקחת את הרישיון עד שיוחלט מה יהיה עונשך הקבוע.

    ענישה זו מתיישבת עם ההיגיון הבריא שכן אם אדם נהג לדוגמא במהירות מופרזת לא יהיה זה אחראי מצד השוטרים לזמן אותו למשפט ועם זאת לתת לו להמשיך לנהוג במהירות מופרזת אשר מסכנת את כל הנהגים האחרים וגם אותו.

    דיני התעבורה מכתיבים לכמה זמן ניתן לפסול את הרישיון פסילה מנהלית והכל בהתאם לחומרת העבירה בה אתה חשוד.

    המדרג הינו פסילה של כשלושים ימים בעבירות קלות (כדוגמת נהיגה ברכב מסכן ), פסילה מנהלית של כשישים יום בעבירות קצת יותר חמורות ובעבירות החמורות ביותר הפסילה המנהלית תהא לתשעים ימים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהם התנאים לפסילה מנהלית?

      כמו בכל חוק גם פקודת התעבורה מסודרת ביותר. בניגוד לתפיסתנו, את מכשיר הפסילה המנהלית לא יכול להפעיל כל שוטר, ולא בכל מצב. אך ורק שוטר בדרגת קצין ומעלה יכול לבצע את הפסילה המנהלית.

      חשוב לאפשר שימוע לנהג אשר עבר את העבירה ולאפשר לו להסביר את המצב. אי התייצבות לשימוע בעניין הפסילה עלולה להוביל לכך שהשוטר יותיר את הפסילה המנהלית על קנה.

      הפסילה כאמור הינה זמנית ופקודת התעבורה מונה לאורך איזה זמן ניתן לפסול את רישיונך. חשוב לקרוא היטב את משך הזמן שניתן לפסול לכם מנהלית את הרישיון בהתאם לעבירה אותה עברתם.

      אי התייצבות לשימוע בעניין הפסילה עלולה להוביל לכך שהשוטר יותיר את הפסילה המנהלית על קנה

      כיצד מתמודדים?

      באופן אישי אני מעריכה את הרעיון של פסילה מנהלית שכן לא ייתכן ששוטר ימצא מחדל ולא יוכל לטפל בו באופן מיידי. אם לא היה ניתן בידי המשטרה כלי זה של שלילה מיידית הרי ששלומו של הציבור כולו היה נפגע.

      כל אחד מבין שהחזרת המפתחות לנהג שיכור בו ברגע הינה בבחינת צחוק מעבודה. עם זאת ישנם מצבים בהם לא ראוי לפסול מנהלית את רישיונו של הנהג על אף שעבר עבירה זו או אחרת שכן גם כאשר אדם עובר עבירה והחוק מטיל עליה פסילה מנהלית ישנה מסגרת לפסילה זו.

      המסגרת עליה אני מדברת היא אותם תנאים אשר מניתי לעיל לשם פסילה מנהלית. אם לא התקיימו תנאים אילו אין זה ראוי להעניש בפסילה מנהלית.

      אם אתם נמנים על אותם אלו שנעשה להם עוול ולא קויימה המסגרת הראויה לפסילה המנהלית אתם יכולים להתנגד לפסילה!

      עליכם למצוא למעשה "חורים בעלילה". ראשית – זכרו כי יש לכם הזדמנות למנוע את הפסילה כבר בשלב השימוע . שנית – עליכם לבחון:

      האם נותן הפסילה היה שוטר בדרגת קצין ומעלה?

      האם העבירה אותה עברתם מאפשרת לפסול את רישיונכם פסילה מנהלית?

      האם הפסילה היא לזמן מוגבל כפי שנקבע בחוק בהתאם לעבירה אותה עברתם?

      אם על אחת משאלות אילו תשובתכם היא חיובית הרי שעליכם לפנות ולערער על הפסילה המנהלית. לשם הערעור יש לפנות לבית המשפט לתעבורה. חשוב לשים לב כי ישנם מספר בתי משפט לתעבורה ויש לפנות לזה אשר קרוב למקום מגוריכם או לאזור שבו עברתם את העבירה.

      כל אחד מאיתנו עושה טעויות ונכון שעל טעויות משלמים ואולם גם לעוברי עבירה יש זכויות וחשוב להקפיד שזכויות אילו יתקיימו. הקפידו לנסוע כחוק ואולם אם מסיבה זו או אחרת נקלעתם לסיטואציה בה פסלו את רישיונכם פסילה מנהלית בחנו היטב האם נהגו כלפיכם כחוק ומומלץ ביותר להיוועץ בעורך דין לצורך העניין.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף