נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מהי פסילה מנהלית

    פסילה מנהלית תוטל על נהג כאשר ראה שוטר את עבירת התעבורה בעיניו או במקרה בו יש לו יסוד סביר להניח כי הנהג עבר עבירה אשר גרמה לנזק גוף, הרוגים או לנזק רכוש.

    מהי פסילה מנהלית

    פסילה מנהלית היא הליך מהיר אשר מתבצע על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה כאשר הנהג לא מיוצג בדרך כלל על ידי עורך דין.

    ראשית, התייעצות בנוגע לנושא תמיד ניתן לקיים ולקבל תשובה מקצועית, בפורום דיני תעבורה >>

    תוכן עניינים

    מהי פסילה מנהלית?

    הטלת איסור על נהג לנהוג לצמיתות או לזמן מסוים היא פסילה מנהלית. הסיבה לכך היא בדרך כלל חשד לביצוע עבירת תעבורה.

    תקופת הפסילה המנהלית תחל מרגע מתן ההחלטה. בית המשפט אשר ידון בעבירה, בגינה נשלל רישיון הנהיגה, מוסמך להאריך את הפסילה עד לסיום ההליכים, או לבטלה, ללא כל תנאים ולפי שיקול דעתו.

    תקופות הפסילה המנהלית

    שוטר מוסמך ליטול את רישיון הנהיגה מנהג או לזמנו לקצין משטרה בתחנת המשטרה, תוך שהוא נותן לו אישור על כך שרישיון הנהיגה נלקח ממנו. זהו אישור נהיגה זמני עד ליום השימוע.

    המחוקק קבע בתקנות התעבורה מהי פסילה מנהלית ולכמה זמן ניתן להטיל אותה (ס' 47(ג)(1) לפקודת התעבורה):

    1. פסילה מנהלית לתקופה של 30 ימים: כאשר עבירת התעבורה שנעברה מופיעה בתופסת הרביעית לפקודת התעבורה. מדובר בעבירות פחות קשות בהן לא נגרמה תוצאה של נזק גוף (לדוגמא: נהיגה ברכב לא תקין, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, הובלת חומרים מסוכנים ועוד).

    2. פסילה מנהלית לתקופה של 60 ימים: כאשר מעורב הנהג בתאונת דרכים כאשר התוצאה היא פצועים בגוף או נזק רכוש בלבד. החוק מתיר לקצין המשטרה לפסול את רישיון הנהיגה במקרים כאלו גם לתקופה קצרה יותר מ-60 יום.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      3. פסילה מנהלית לתקופה של 90 יום: כאשר היה מעורב הנהג בתאונה קטלנית בה יש הרוגים. קצין המשטרה מחויב לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה זו כאשר יש לו יסוד סביר להניח שיוגש כתב אישום באותן נסיבות.

      את החלטת קצין המשטרה בגין הפסילה המנהלית ניתן לתקוף בבית המשפט תוך הגשת בקשה לביטול הפסילה המנהלית, הדיון יקבע בדרך כלל במהרה ויש לקיימו לפני שתסתיים תקופת הפסילה המנהלית.

      נהג שרישיונו נפסל בפסילה מנהלית והוזמן להליך שימוע אך לא התייצב, רישיון הנהיגה שלו יפסל באופן אוטומטיפסילה מנהלית – חובת זכות השימוע

      נהג אשר רישיון הנהיגה שלו נפסל בפסילה מנהלית, יוזמן לתחנת המשטרה להליך שימוע, לא יאוחר מ-3 ימים מיום ביצוע עבירת התעבורה.

      הליך השימוע יתבצע בפני קצין משטרה בו יוכל הנהג להסביר את התנהגותו ולהעלות טיעוני הגנה. יש להדגיש כי קצין משטרה שנמצא במקום האירוע יוכל לנהל את הליך השימוע בו במקום.

      נהג אשר רישיונו נפסל בפסילה מנהלית והוזמן להליך שימוע אך לא התייצב, רישיון הנהיגה שלו יפסל באופן אוטומטי גם אם לא נשמעו טענות ההגנה שלו והוא ייחשב למי שנפסל רישיון הנהיגה שלו (ס' 67 לפקודת התעבורה).

      הקצין יבחן את הטיעונים שיעלה בפניו הנהג בהליך השימוע ויבדוק בית השאר את הרשעותיו הקודמות של הנהג, את חומרת העבירה ותוצאותיה ועוד.

      קצין המשטרה ישיב לנהג את רישיון הנהיגה שלו במקרה בו הוא משוכנע כי בנסיבות העניין לא יוגש כתב אישום.

      חשוב לדעת כי בית המשפט רשאי לבטל את הפסילה המנהלית שהטיל קצין משטרה על נהג, או להאריכה אך עליו לתת דעתו לשיקוליו אשר הובילו את קצין המשטרה להטיל את הפסילה המנהלית ולתקופה בה ראה לנכון.

      כמו כן יבדוק בית המשפט האם אין בביטול הפסילה המנהלית פגיעה בביטחון הציבור והאם הנהג אינו מסוכן עוד לציבור הנהגים.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף