נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    דוחות תעבורה – סקירה מקצועית על סוגי דוחות תעבורה

    לא רבים יודעים זאת אבל דוחות תעבורה שונים האחד מהשני. מה ההבדל בין קנס לקנס? איך צריך להגיש לנו את הקנס? והאם זה משפיע עלינו?

     

    דוחות תעבורה - סקירה מקצועית על סוגי דוחות תעבורהראשית כל, קיבלת קנס או דוח תעבורה, אתה לא יודע מה עושים והאם הוא ניתן בצורה חוקית והאם אפשר לבטל אותו? פנה להתייעצות בפורום דיני תעבורה >>

    תוכן עניינים

    סוגי דוחות תעבורה

    בניגוד לתפיסה הכללית שקנסות תעבורה הינם זהים האחד לשני, יש הבחנה ברורה בין קנס תעבורה אחד למשנהו ולכן לפני הכל, חשוב שנכיר את הסוגים השונים של דוחות התעבורה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עיקר החלוקה, היא לשני סוגים עיקריים:

      סוג אחד הוא – דוחות תעבורה מסוג בחירת משפט או הזמנה לדין. סוג שני הינו – דוחות תעבורה מסוג הזמנה לדין.

      הסוג הראשון, של דוחות תעבורה מסוג בחירת משפט, הינו סוג שמאפשר למקבלי דוחות התעבורה לבחור האם ברצונם לשלם את הדוח ובכך לסיים את העניין או שברצונם לגשת לדון בעניין קנסות התעבורה בבית המשפט. תשלום הדוח צריך להיעשות בתוך תשעים ימים ואם לא יעשו כן הוא יצבור ריבית.

      הסוג השני, של דוחות תעבורה מסוג הזמנה לדין, אינו מאפשר למקבל קנסות תעבורה לבחור וקיימת לו החובה לדון בעניינו בבית המשפט. לא ניתן לסיים את העניין בתשלום בלבד. זהו למעשה מעין זימון תעבורתי לבית המשפט.

      דוחות תעבורה מסוג הזמנה לדין, אינו מאפשר למקבל הקנס לבחור וקיימת לו החובה לדון בעניינו בבית המשפטכיצד יינתן דוח התעבורה?

      בין אם מדובר בדוחות תעבורה מסוג בחירת משפט ובין אם מדובר בדוח תעבורה מסוג הזמנה לדין יש צורות של דוחות תעבורה שניתן לתת.

      ישנם דוחות תעבורה שניתנים באופן ידני – זהו קנס התעבורה מהסוג המוכר ביותר. הוא ניתן עם ביצוע העבירה ישירות מאת השוטר. אנו מכירים אותו בעיקר מבדיקות השגרה שנעשות בצידי הכביש מידי פעם בפעם.

      ישנם דוחות תעבורה אוטומטיים – אלו דוחות התעבורה אשר יוצאים ממכמונות המהירות (אותם אנו מכירים היטב) ומהמצלמות המוצבות בצמתים לתפיסת נהגים אשר עוברים באור אדום. מדובר במצב שבו מצלמים את רכבנו, מספר הרכב שרשום בתחנות המשטרה מעלה את פרטי בעל הרכב וזה מקבל ישירות לביתו דוח תעבורה גם אם לא הוא נהג באותו זמן ברכב!

      דרך נוספת למסירת דוחות תעבורה הינה בהדבקת הדוח לשמשת המכונית. דרך זו מוכרת בעיקר לעניין דוחות תעבורה מסוג דוחות חניה.

      כולנו מכירים את ההרגשה המעיקה בקבלת דוח תעבורה מכל סוג שהוא ואף קשה יותר לשלמו בפועל. לכן, כיום, עומדים לרשות מקבל דוח התעבורה דרכי תשלום שונות וביניהן-תשלום הדוחות באתר משטרת ישראל, תשלום טלפוני ועוד.

      דרכי התשלום הנוחות הופכות את התהליך למעט יותר נסבל ומביאות לכך שהרשויות מצפות שנעמוד בתשלום בתוך תשעים הימים האמורים ואם לא נעמוד בכך יצבור הקנס ריבית גבוה.

      קיבלתי קנס, מה לעשות?

      קנסות כמובן, יש לשלם! חשוב להכיר ולדעת כי ישנם תשעים ימים לשלם את קנסות התעבורה מסוג בחירת משפט (שכן, כאמור את קנסות התעבורה מהסוג השני לא ניתן לשלם, ובכך לסגור את עבירת התנועה אותה ביצעתם).

      אם אתם חשים כי נגרם לכם עוול מסיבה זו או אחרת ואתם מעוניינים לגשת לבית המשפט לצורך הבהרת העניינים כי: השוטר טעה, לא עשיתם את העבירה המיוחסת לכם וכדומה..עליכם להגיש בקשה להישפט בתוך תשעים הימים האמורים.

      הכרת קנסות התעבורה השונים הינה חשובה ביותר לצורך הבנה היכן אתם עומדים. אין דומה קנס מסוג בחירת משפט לקנס מסוג הזמנה לדין.

      כמובן שכל קנס ניתן בהתאם לסוג ולחומרת העבירה אותה עברת. המסר החשוב ביותר בעניין קנסות תעבורה הינו שצריך להכיר את סוגם וחשוב אף יותר שלא להתעלם מהם לא משנה סוגם.

      אם נתקלתם בבעיה ויש לכם שאלות נוספות, רצון להתלונן על עוול שנעשה בבית המשפט וכדומה רצוי להיוועץ עם עורכי דין מומחים בתחום ולא להסתפק בידע הכללי אותו ניתן לרכוש באינטרנט.וכמובן שאם יש אפשרות להימנע מקנסות תעבורה מראש מה טוב אם נעשה כן.

      סעו כחוק ושתהא נסיעה טובה ובטוחה!

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף