נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות – אכיפת עבירת השכרות לאחר פס"ד עוזרי

    ביום 7.3.10 התקבל פסק דין עקרוני בתיק 11893/07 מדינת ישראל נ. עוזרי עינת מלכה בבית המשפט לתעבורה בירושלים בעניין מכשיר ה"דרגר", איתו אוכפת המשטרה את עבירת הנהיגה בשכרות.

    נהיגה בשכרות – אכיפת עבירת השכרות לאחר פס"ד עוזריבית המשפט לתעבורה, בהחלטה יוצאת דופן, החליט לשמוע את התיק בהרכב של 3 שופטים, (השופט יוסף ריבלין- אב בית דין, השופט אברהם טננבאום והשופט אביטל חן).

    בפני ההרכב העידו מומחים רבים הן מטעם התביעה והן מטעם ההגנה.

    בפני בית המשפט הוצגו טענות רבות ומגוונות על גורמים העלולים לגרום לשגיאות במדידת רמת השכרות באמצעות מכשיר ה"דרגר".

    בית המשפט בחן אחת לאחת את כל הטענות שנטענו, חלקן התקבלו, חלקן נדחו, ובסיכומו של דבר, כדי למנוע הרשעת חפים מפשע בעבירת השכרות, קבע בית המשפט שולי בטחון רחבים והורה לאכוף את עבירת השכרות החל מ- 320 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף (על אף שהמחוקק קבע כי שיכור הוא מי שבגופו 240 מיקגרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף).

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בנוסף קבע בית המשפט כי מכל תוצאה שמתקבלת ממכשיר ה"דרגר" יש להפחית 20% בשל סטייה פוטנציאלית. יוצא אם כן – שעל פי הפסיקה – רק מי שנמדד בדרגר ברמה של 400 מ"ק אלכוהול ניתן יהיה להרשיעו.

      כיוון שהפסיקה ניתנה בערכאה של בית משפט שלום, היא אינה מחייבת בתי משפט אחרים. עד שלא תתקבל החלטה בעניין זה מבית המשפט המחוזי, כל שופט רשאי לקבוע על פי תפיסתו.

      המדינה הגישה ערעור על פסק דין זה לבית המשפט המחוזי ובמקביל הגישה בקשה כי הערעור ישמע במהירות בשל חשיבותו הציבורית.

      בעקבות העדויות שנשמעו בפרשת עוזרי, החליטה המדינה בימים האחרונים להעלות את רף האכיפה של עבירת השכרות ל- 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף.

      החליטה המדינה להעלות את רף האכיפה של עבירת השכרות ל- 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוףכיוון שהפסיקה בעניין עוזרי יחסית טרייה, עוד לא ידוע מי משופטי התעבורה יאמץ אותה ויפעל לאורה, ומי לא. לכן, כיום, למרות הפסיקה בעניין עוזרי, הדברים עדיין לא ברורים.

      מי שקיבל דוח שכרות שבמדידה שבוצעה לו נמצאה רמת אלכוהול ברמת שבין בין 290-395 מ"ק אלכוהול בליטר אויר נשוף, נמצא בתחום חוסר הוודאות. יתכן ואצל שופטים מסויימים יזוכה מאשמה ואצל אחרים יורשע. יתכן ואם עבר בהצלחה את בדיקת המאפיינים שבוצעה לו הוא יזוכה בעוד אם נכשל בבדיקה זו – הוא יורשע. כל שופט לפי תפיסתו.

      לכן למי שנמצא בתחום חוסר הוודאות מומלץ בהחלט ללמוד היטב את חומר הראיות נגדו ולשקול את צעדיו, שכן הזיכוי אינו מובטח, ומאידך תכנון לא נכון עלול להביא להרשעה בשכרות, הרשעה שתגרור אחריה עונשים כבדים – לפחות שנתיים שלילה, וכן מאסר מותנה, פסילה מותנית וקנסות נכבדים.

      כדי לא לסכן את בטחון הציבור וכדי לא לסכן את הרשיון מומלץ להימנע לחלוטין מנהיגה אחרי צריכת אלכוהול.

      *הכותבות הינן עורכות דין המתמחות בדיני תעבורה, תובעות משטרתיות לשעבר, אשר שימשו עד לאחרונה כראשי לשכות תביעות תעבורה במחוז הדרומי.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף