נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    קנסות תעבורה – ברירת מחדל להתמודד עם נהגים בעיתיים

    ראשית כל, קיבלת קנס או דוח תעבורה, אתה לא יודע מה עושים והאם הוא ניתן בצורה חוקית והאם אפשר לבטל אותו?

    קנסות תעבורה - ברירת מחדל להתמודד עם נהגים בעיתיים

    תוכן עניינים

    מטרות שונות

    כל אחד מאיתנו משתמש בדרך בין אם אנו נוהגים או נעים באמצעות אופניים ואולי פשוט הולכי רגל. לכן, חשוב שנכיר את הרציונאל העומד מאחורי הענישה התעבורתית ובעיקר מאחורי הענישה הנפוצה ביותר במסגרת זו – דוחות תעבורה. חוקים שונים מכילים מטרות שונות בין השאר: הרתעה, ענישה, שיקום ועוד…

    לאיזו קבוצה מצטרפים קנסות התעבורה?

    יש שיאמרו שמטרת הקנסות הינה להרתיע שכן מתן דוח תעבורה לאחד תמנע מהאחר את עשית אותו מעשה אסור ובכך ימנעו עבריינים נוספים. יש מי שיאמר שמטרת דוחות התעבורה הינה ענישה של הנהג הספציפי אשר פעל בניגוד לחוק כגון: נהג במהירות מופרזת או בהשפעת משקה משכר.

    עם זאת, במתן דוחות תעבורה, שלא כמו בחוקים רבים אחרים למדינה נוצר רווח ישיר ולכן ישנה תחושה בקרב ציבור רב של נהגים כי המטרה היא למעשה איסוף כספים בדרך של קנסות תעבורה.

    לתחושה זו ניתן לצרף את העובדה שכיום תקופת ההתיישנות על קנסות תעבורה שניתנו בגין עבירה קלה זהה לזו שניתנה על עבירות חמורות. מצב זה, מחזק את התחושה שנעשה כאן עוול לציבור המשתמש בדרך דהיינו למעשה לכל הציבור בישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קנסות תעבורה כברירת מחדל

      הן גישת ההרתעה והן גישת הענישה מטרתן היא אחת- למנוע חזרה על אותו מעשה אסור. למעשה שתיהן גישות חינוכיות. אך האם ראוי לחנך כך את משתמשי הדרך? האין דרך ראויה יותר? ועד כמה החינוך הזה משפיע לטווח ארוך? לעניות דעתי כאשר אנו חושבים על חינוך ילדינו רובינו כבר הגענו למסקנה כי הגישה הטובה ביותר היא גישה מניעתית דהיינו חינוך מינקות שדבר זה או אחר הינו אסור.

      האין זו גישה טובה יותר גם להתנהלות בדרכים?

      אין לי ספק שהגם שהחינוך יהיה קפדני ביותר, בתחומי ההתנהלות בדרכים תמיד, יהיה מי שיפעל שלא על פי כללי התעבורה. בנוסף, אין לי ספק, שכיוון שאנו נעים ממקום למקום עם מכונות הרי שעלולות להיות תקלות מכאניות וייתכנו תאונות. ועם זאת, אין לי ספק, שאם נשקיע משאבים גדולים יותר בחינוך ראשוני של ילדינו נצטרך להתמודד עם פחות בעיות בשבילי הדרך ועם הרבה פחות דוחות תעבורה.

      דוחות תעבורה לא ייעלמו מן העולם, ואין זה צריך להיות כך, אולם ראוי להשקיע יותר משאבים בחינוך לעתיד במיוחד לאור העובדה שעבריינים כמעט תמיד יחזרו לסורם. לכן, הגיוני יותר למנוע מראש את קלות הראש של המשתמשים בדרך.

      קנסות התעבורה הם למעשה ברירת מחדל, שכן מדובר בעמידה ברחובות ,לצורך חיפוש נהגים שעוברים על חוקי התנועה. נהגים שרבים מהם כבר נוהגים כך דרך קבע, והקנס בהחלט לא ישנה את התנהגותם, במקום לחנך את נהגי העתיד.

      צורת הענישה עצמה מעוררת זעם שכן דוחות תעבורה עלולים, כאמור לעיל, להיתפס כענישה שמטרתה להעשיר את קופת המדינה ותו לא. אם יושקעו מאמצים גדולים יותר בחינוך הכללי ובחינוך התעבורתי בפרט הרי שקנסות התעבורה כבר ייתפסו כדבר חיובי יותר בקרב הציבור.

      צורת הענישה עצמה מעוררת זעם - דוחות תעבורה עלולים להיתפס כענישה שמטרתה להעשיר את קופת המדינהעם הפנים קדימה

      קנסות התעבורה אינם אהודים על אף אחד, אולם אינם מיותרים. יחד עם זאת ראוי לפעול בגישה מחנכת יותר- הן בקרב נהגי העתיד והן בקרב הנוהגים כיום בכביש.

      לצד מתן קנסות אולי ראוי היה לחייב כל נהג שעבר עבירת תנועה מסוג מסוים להתנדב בבתי חולים שיקומיים, לסייע לנפגעי תאונות דרכים וכדומה.

      עיקר הרעיון הוא שהתחושה תהא שלמדינה באמת אכפת מעבר לתחושה שמנסים לתפוס אותנו ב"קטנות" ולקחת מאיתנו כסף. בנוסף-ראוי יהיה להבחין בין ההתיישנות של קנסות תעבורה על עבירה מסוג אחד, לבין קנסות תעבורה של עבירות מסוג אחר.

      עם כל הביקורת, לפני ה-כ-ל האחריות היא בידינו!! אינטרס שמירת החיים בדרך, הוא של כולנו וכל אחד מאיתנו צריך לעשות כל שביכולתו לחנך את עצמו מחדש.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף