נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    רף השכרות של נהגים צעירים על פי החוק החדש

    מצב שבו אדם נוהג כשהוא מצוי תחת השפעה של משקאות אלכוהוליים משכרים מוגדרת כנהיגה בשכרות.

    רף השכרות של נהגים צעירים על פי החוק החדש

    נהיגה בשכרות גורמת לזמן תגובה איטי יותר מצד הנהג ולשיבוש ניכר בשיקול דעתו ובקבלת ההחלטות שלו כנהג. עבירה זו נחשבת לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר בישראל ובמדינת אחרות בעולם.

    תוכן עניינים

    מחקרים מראים כי גם בהימצאות ריכוז נמוך של אלכוהול בדם ניתן להבחין בשינויים ברורים שחלים על האדם ששתה:

    • עלייה בביטחון העצמי.
    • ירידה בריכוז ובתשומת הלב.
    • שיבוש שיקול הדעת- בעיקר ביחס לאומדן של זמן ומרחקים.

    לשינויים אלה השלכות ישירות על איכות ויכולת הנהיגה של האדם ששתה. שהרי קרוב לוודאי שנהג החווה ההשפעות מסוג זה במהלך נסיעה יגרום בעל כורחו לתאונה עצמית או עם נפגעים נוספים. בשל כך ומסיבות נוספות בתקופה האחרונה התרחשו מספר שינויים בחקיקה הנוגעת לתחום הנהיגה בשכרות. שינויים המחמירים את הדרישות ונוגעים בעיקר לאוכלוסיית הנהגים הצעירים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ההגדרה של נהג צעיר לפי חוק

      נהג צעיר הינו כל נהג שטרם מלאו לו 24 שנים. ההגדרה אינה משתנה בהתאם לוותק רישיונו של אותו הנהג. אלא, הקריטריון המכריע היחיד הוא גילו של הנהג.

      מהי כמות האלכוהול המותרת לנהג צעיר?

      הכמויות שהחוק קובע הינן מזעריות. באם תיערך בדיקת דם, נהג צעיר שנתפס עם 10 מיליגרם ומעלה של אלכוהול ב100 מ"ל דם– יוגדר כשיכור. בבדיקת ינשוף הנערכת על ידי שוטר, הרף שנקבע הוא הימצאות של מיקרוגרם של אלכוהול בליטר של אוויר נשוף.

      על כן, סביר להניח שגם לגימה קטנה של משקה אלכוהולי תוגדר ככמות שאסורה לפי חוק. יש לציין כי בין הרגשתו של הנהג בפועל לבין הגדרת השכרות לפי החוק לא קיים כל קשר. ייתכן ונהג ירגיש ערני ופיקח, אך בפועל במסגרת בדיקת דם או בדיקת ינשוף יוחזק כשיכור לפי ההגדרות והסטנדרטים שנקבעו בחוק.

      בבדיקת ינשוף הנערכת על ידי שוטר, הרף שנקבע הוא הימצאות של מיקרוגרם של אלכוהול בליטר של אוויר נשוףמהי הענישה הקבועה בחוק לנהג צעיר שנתפס נוהג בשכרות?

      הענישה לנהג צעיר מתחלקת לענישה בשלושה מרחבים שונים:

      1. ענישה הניתנת על ידי משטרת ישראל– במקרה שבו נהג צעיר נחשד על נהיגה בשכרות, קצין משטרה יפסול את רישיונו למשך חודש וישבית את רכבו לכל אותו הזמן. באם מדובר במעורבות בתאונה קטלנית פסילת הרישיון תהיה לחודשיים והשבתת הרכב לשלושה חודשים.
      2. ענישה הניתנת על ידי בית המשפט– במקרה שבו הורשע נהג צעיר בנהיגה בשכרות, ייפסל רישיונו לשנתיים לפחות. באם הורשע בסעיף עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול ייפסל רישיונו לשלושה חודשים לפחות.
      3. ענישה הניתנת על ידי משרד הרישוי– באם יורשע הנהג בעבירה של נהיגה בשכרות, יחויב לבצע מחדש תיאוריה וטסט ולעבור בדיקות של המכון הרפואי. זאת בשונה מנהג שהורשע בעבירה של נהיגה בהשפעת אלכוהול שלא יחויב בכך.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף