נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נהיגה בשכרות מינימאלית

    יש לזכור כי השפעת האלכוהול היא אינדיבידואלית אך החוק קובע רף מינימאלי לקביעת שכרות.

    נהיגה בשכרות מינימאלית

    בדיקת דם ומכשיר הינשוף הם אלו שקובעים מהו אחוז ריכוז האלכוהול בגופו של אדם נבדק. המחוקק קבע רף מינימאלי לפיו ניתן יהיה להחליט מי הוא נהג שיכור ומי נוהג על פי המותר. השאלה שעולה היא האם יש כלל התחשבות במי שנמצא שיכור אך קרוב מאוד לרף התחתון.

    תוכן עניינים

    מהי כמות האלכוהול המותרת

    המחוקק קבע את ריכוז כמויות האלכוהול אשר יהוו את הרף התחתון לצריכת אלכוהול מותרת בעת נהיגה:

    א. בבדיקת דם – הרף התחתון הוא ריכוז של 50 מיליגרם אלכוהול ל- 100 מיליליטר דם .

    ב. בבדיקת נשיפה – באמצעות מכשיר הינשוף, הרף התחתון הוא ריכוז של 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אויר נשוף.

    חשוב כמובן לדעת מהו זמן הבדיקה, כשכן ידוע שכמות האלכוהול בדם יורדת ככל שמתרחקים מרגע השתייה עצמה. כמו כן אכילת מאכלים או שתייה של משקאות שאינן אלכוהוליים ישפיעו על ריכוז האלכוהול בגופו של הנהג.

    חשוב לציין כי נהג אשר יסרב לעבור בדיקת שכרות ייחשב כמי שביצע את עבירת הנהיגה בשכרות ועונשו יהיה זהה לנהג אשר הסכים לבצע את הבדיקה ונמצא כי ריכוז האלכוהול בדמו גבוה מן המותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ענישה בגין נהיגה בשכרות

      המחוקק שם לו למטרה להביא להפחתה בתאונות דרכים ועל קבע בחוק תנאים מקלים כדי לבצע בדיקת שכרות אצל נהגים.

      בעבר דרש החוק גם חשד סביר לביצוע עבירה של נהיגה בשכרות אך כיום אין כל צורך בחשד ושוטר יכול לעכב כל נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת שכרות, באופן רנדומאלי לחלוטין וללא כל סיבה מסויימת.

      פקודת התעבורה קובעת עונש מינימאלי אשר יוטל על נהג שהורשע בעבירת נהיגה בשכרות. החוק קובע עונש של פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של לפחות 24 חודשים, בנוסף לקנס כספי ופסילת רישיון נהיגה על תנאי. יש לזכור כי החוק מאפשר לבית המשפט שיקול דעת רק במקרים מיוחדים אשר אותם יאלץ בית המשפט לפרט בפסק הדין, כדי להטיל עונש מופחת מזה הקובע בחוק.

      כיום אין כל צורך בחשד שכרות ושוטר יכול לעכב כל נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת שכרות, ללא כל סיבה מסויימת

      נהיגה בשכרות – הרף המינימאלי

      ס' 39(א) לפקודת התעבורה קובע כי לבית המשפט יש שיקול דעת צר ביותר כדי לחרוג מעונש המינימום שקבע המחוקק. על בית המשפט למצוא נסיבות מיוחדות, ועליו לפרט אותם בפסק הדין, כדי להקל בעונשו של נהג שנתפס נוהג בשכרות.

      נתונים המצביעים על רף שכרות מינימאלי בצירוף נסיבות נוספות, יכולים להיות שיקול להפחתה בעונש הפסילה, אך יש לזכור כי בתי המשפט כן נוטים להחמיר עם הנוהגים בשכרות ומטילים את העונשים במלואם שכן הטלת עונשים הפוחתים מן הרף המינימאלי שקבע המחוקק, יחמיצו בעצם את מטרת הסעיף – הפחתת תאונות הדרכים והרתעת הנהגים מלנהוג בשכרות.

      ניתן להבין את רוח הדברים בפסק דין של בית המשפט העליון ברע"פ 6418\07 כהן נ' מדינת ישראל, קבע כי "נהיגה במצב שכרות היא עבירה המסכנת לא רק את הנהג פורע החוק אלא את הנוסעים עימו ואת המכוניות שבקרבתן הוא נוסע. נהג אשר מוכן לנהוג במצב של שכרות צריך לדעת, כי באם ייתפס, צפוי הוא להיענש בחומרה רבה".

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף