נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    כך ניתן למחוק נקודות תעבורה במהירות ויעילות!

    ריבוי נקודות תעבורה מביא עמו לא מעט "כאב ראש". צבירתן של הנקודות מובילות להטלת "אמצעי תיקון" על הנהג כשהגוף שאחראי לכך הוא אגף הרישוי שבמשרד התחבורה.

    כך ניתן למחוק נקודות תעבורה במהירות ויעילות!

    נהג שצבר נקודות יחויב תחילה בקורסים בדבר נהיגה נכונה ונהיגה מונעת כשאי התייצבות אליהם תוביל להתליית רישיון הנהיגה. נהג שממשיך לצבור נקודות עלול להיפסל מלהחזיק ברישיון הנהיגה. במקרים מסוימים ניתן להפנות נהג למכון הרפואי לבטיחות בדרכים שם תיבחן כשירות נהיגתו של הנהג.

    נראה שלנהג יש אינטרס מובהק שתדפיס נקודות שלו יהיה נקי שכן ביכולתן לשבש את שגרת החיים. מדריך זה יעסוק בשלושת הדרכים האקטיביות (המרה באזהרה, הסדר טיעון, ניהול הוכחות) למחיקת נקודות

    תוכן עניינים

    המרה באזהרה

    המרה באזהרה תקפה לגבי עבירות מסוימות בלבד כשבדרך כלל מדובר בעבירות הנחשבות קלות יחסית. על הנהג המבקש המרה באזהרה לעמוד בתנאי סף רבים ועל כן מוצע לנקוט במשנה זהירות לפני הליכה בדרך זו.

    אחד מתנאי הסף הוא ותק נהיגה בשילוב עבר תעבורתי נקי. ברוב העבירות הניתנות להמרה נדרש ותק נהיגה של 5 שנים לפחות וללא הרשעות או דוחות אזהרה ב-3 שנים שקדמו לביצוע העבירה.

    בעבירות חמורות יותר כמו למשל שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה או חציית שטח הפרדה על הנהג להיות בעל וותק של 10 שנות נהיגה לפחות ועבר נקי מעברות תעבורה ב-10 השנים שקדמו לעבירה הנוכחית.

    תנאיי סף נוספים שניתן למנות הם הודאה בביצוע העבירה; הסיכון או ההפרעה שנגרמו מהעבירה לא היו חמורים; מפגש בין שוטר לבין נהג (רשימה לא ממצה). יצוין הגורם המוסמך להמיר דו"ח אזהרה הוא משטרת ישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שינוי סעיף העבירה – הסדר טיעון

      דרך נוספת, וכנראה הנפוצה ביותר, למחיקת נקודות היא שינוי סעיף העבירה במסגרת הסדר טיעון מול רשויות התביעה. דרך זו כוללת הגשת בקשה להישפט במסגרת 90 הימים העומדים לרשות הנהג.

      לאחר הגשת כתב אישום ובחינת חומרי החקירה יחל משא ומתן במטרה לשנות את סעיף העבירה לעבירה ללא נקודות. טענות להסדר מקל יכולות להיות גם כאלו הקשורות בנסיבותיו האישיות של הנאשם.

      הליך משפטי – ניהול הוכחות

      במקרה שבו המשא ומתן להסדר טיעון לא צלח ממשיכים לדרך הבאה והיא הליך משפטי שבסופו יינתן פסק דין. דרך זו כוללת את ניהול ההליך אשר באמצעותו ניתן להשיג מספר תוצאות.

      הוכחת כשלים ראייתיים – במקרה כזה יועלו בהליך טענות ויוצגו ראיות אשר מטרתן לבסס טענות שיובילו לזיכוי הנהג. כמו למשל, העדר קשר עין בין השוטר האוכף לבין הנהג שלכאורה ביצע את העבירה. כדי לבסס טענה זו על הנהג להוכיח כי השוטר האוכף שמר על קשר עין עם מבצע העבירה מרגע זיהוי עבירה שבוצעה עד לרגע עצירת הנהג שמואשם. דוגמה נוספת לכשל ראייתי היא העדר כיול מכשיר המדידה. כשל ראייתי איכותי יכול להוביל לזיכוי הנאשם שכן לא הוכחה אשמת הנאשם.

      על הנהג להוכיח כי השוטר האוכף שמר על קשר עין עם מבצע העבירה מרגע זיהוי עבירה שבוצעה

      הוכחת סייג לאחריות פלילית – לעיתים ישנם מקרים בהם אכן מבוצעת עבירה אך אנו כחברה מוכנים לוותר על מיצוי הדין מתוך הרצון לעודד התנהגות מסוימת בנסיבות מסוימות. למשל, נהג אשר מפנה פצוע לבית החולים על מנת להציל את חייו ובמסגרת זו הוא נוסע במהירות מפורזת ואף חוצה צומת באור אדום ייהנה מסייג הצורך אשר יקנה לו פטור מאחריות פלילית. לעיתים, יצטרך אותו נהג גיבור להוכיח בבית המשפט שמעשה גבורתו אכן קרה על מנת שזה יפטור אותו מאחריות פלילית ויוביל למחיקת הנקודות.

      הגנה מן הצדק – ביטול אישום – אי הקפדה על נהלים והנחיות מצד השוטר האוכףטענת הגנה מן הצדק יכולה להוביל לביטול האישום נגד נאשם. טענה זו תתקבל אם הנאשם יצלח את המבחן המשולש של טענת הגנה מן הצדק. בענייננו, אם נאשם יצליח להוכיח למשל אי עמידה בנהלי המשטרה במקרה שלו או אכיפה בררנית ייתכן והאישום כנגדו יבוטל או יופחת וכך ימחקו הנקודות.

      בשולי הדברים יצוין כי הדרך הנוספת להוביל למחיקת נקודות היא התיישנות אך מכיוון שדרך זו היא לרוב בינארית נמנעו מלכתוב עליה כאן. בכל אחת מהדרכים שהובאו לעיל יש להפעיל שיקול דעת. הן לעניין הבחירה באיזו דרך לנקוט והן לעניין הצעדים שיש לעשות בדרך זו.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף