נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    לאיזה עונש צפוי נהג ברכב ציבורי שנתפס נוהג בשכרות?

    כשאדם נוהג כשהוא מצוי תחת השפעה אלכוהול ונתפס העבירה שבה יואשם היא נהיגה בשכרות.

    לאיזה עונש צפוי נהג ברכב ציבורי שנתפס נוהג בשכרות?

    כשאדם נוהג בשכרות יש לכך השלכות רבות, נהיגה מסוג זה מאופיינת בזמן תגובה איטי יותר של הנהג ובשיבוש ניכר בשיקול הדעת שלו וביכולת קבלת ההחלטות שלו בזמן הנהיגה. עבירה זו מוגדרת כעבירה פלילית לפי חוק נהיגה בשכרות, ובישראל ובעולם נמנית בין עבירות התנועה החמורות ביותר.

    תוכן עניינים

    בהתאם לאמור במחקרים ניתן לראות כי גם כאשר מאתרים ריכוז נמוך של אלכהול בדמו של הנהג, ניתן לשים לב לשינויים מובהקים שחלים על אותו האדם:

    • עלייה ניכרת בביטחונו העצמי של הנהג.
    • ירידה משמעותית ביכולת הריכוז ובתשומת הלב של הנהג.
    • שיקול דעת משובש ביחס לאומדן מרחקים וזמנים.

    שינויים אלה משפיעים באופן ישיר על יכולת הנהיגה ועל איכותה בקרב נהגים שנוהגים בהשפעת אלכוהול. שהרי סביר להניח שנהיגה תחת השפעות מסוג זה עלולות להוביל לתאונה עצמית או לתאונה עם נפגעים נוספים. בעקבות מצב דברים זה, בתקופה האחרונה חלו מספר שינויים בחקיקה אשר במסגרתם הוחמרו הדרישות כלפי אוכלוסיות המועדות לסיכון רב יותר, ביניהם גם נהגים ברכבים ציבוריים אשר מוגדרים כאוכלוסייה מיוחדת לעניין זה ומקבילים לפי החוק לנהגים חדשים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ההגדרה של רכב ציבורי

      לפי דיני התעבורה הישראלים, רכב ציבורי הינו רכב המשמש להסעת נוסעים המשלמים עבור שירות ההסעה. כדוגמת מונית, אוטובוס, מוניות שירות וכיוצא בזה. גם כאשר הרכב זה אינו מסיע נוסעים ברגע נתון, כל עוד זה ייעודו- חלים עליו אותם הכללים הנדרשים מרכב ציבורי.

      מדוע יחס החוק לנהג ברכב ציבורי זהה ליחס שניתן לנהגים חדשים?

      התשובה לכך אינטואיטיבית וברורה. נהג הנוהג ברכב ציבורי מוגדר כנותן שירות, אי לכך אחריותו רבה יותר ואין לו מקום להתרשל כלפי הנוסעים. בייחוד באם מדובר בנהג המסיע מספר נוסעים רב כדוגמת אוטובוס או מונית שירות.

      נהג הנוהג ברכב ציבורי מוגדר כנותן שירות, אי לכך אחריותו רבה יותר ואין לו מקום להתרשל כלפי הנוסעיםמה העונש הקבוע בחוק לנהג ברכב ציבורי שנתפס נוהג בשכרות?

      בשל הסכנה הרבה שנגרמת בשל נהיגה בשכרות החוק ובתי המשפט נוטים להחמיר בענישה בתחום זה. לפי הקבוע בחוק הענישה במקרה של נהג הנוהג ברכב ציבורי מקבילה לענישה שניתנת לנהג חדש שנתפס בביצוע אותה העבירה. על כן, באם יועמד אותו הנהג למשפט בגין נהיגה בשכרות לפי רוב, יאבד את מקום עבודתו עד תום הליכי המשפט ורישיונו ייפסל לשנתיים לפחות.

      מלבד עונשים אלה ייתכנו החמרות נוספות:

      • חיוב הנהג בתשלום קנסות גבוהים במיוחד.
      • פסילת רישיונו של הנהג לצמיתות
      • מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

      יתירה מזאת, באם גרמה הנהיגה בשכרות למותו של אדם , עשויה הפרקליטות להאשים את הנהג בסעיף עבירה נוסף של הריגה. במקרה שבו הנהג הורשע בשנה שקדמה לעבירה באותה עילה- יינתן לו עונש כפול ויישלל רישיונו לשנתיים לפחות.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף