נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    עוד על מהירות מופרזת

    נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה חמורה אשר יכולה לגרום לתאונות דרכים ולפגיעות גוף שאף עלולות להביא למוות.

    עוד על מהירות מופרזת

    כל אחד מאיתנו יכול להיתפס כשהוא נוהג במהירות מופרזת ולכן, עבירה זו היא כה שכיחה ונפוצה בכבישי ארצנו והאכיפה של המשטרה היא בהתאם.

    ראשית, התייעצות בנוגע לנושא תמיד ניתן לקיים ולקבל תשובה מקצועית, בפורום דיני תעבורה >>

    תוכן עניינים

    מהירות מופרזת – ההגדרה

    נהיגה במהירות מופרזת יכולה לגרום לתאונות דרכים רבות וקשות תוך סיכון חיי אדם.

    מדי יום עוצרת משטרת ישראל נהגים אשר חורגים ממהירויות מותרות בכבישי הארץ תוך מתן דו"חות ולקיחת רישיונות הנהיגה של נהגים אלו. יש לזכור כי קצין משטרה מוסמך לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג כבר במקום האירוע.

    נהיגה מופרזת היא עבירת תעבורה על פי ס' 54 לתקנות התעבורה, תקנה אשר חלה על כלל הנהגים ואוסרת לנהוג במהירות הגבוהה מזו שקובעות התקנות.

    מהירות מרבית המותרת לרוב סוגי הרכב בדרך עירונית היא 50 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית עד 80 קמ"ש (אלא אם ישנה הוראה מיוחדת באותו כביש). מעבר לכך קיימת חובת כללית לפיה יש לנהגו במהירות סבירה תוך התחשבות בתנאי הדרך והסביבה, כמו חובת האטה או עצירה מוחלטת כאשר נשקפת סכנה לעוברי דרך או רכוש (תקנות 51+52 לתקנות התעבורה).

    כאשר נתפס נהג במהירות של 31 קמ"ש ומעלה בדרך עירונית או של 41 קמ"ש ומעלה בדרך שאינה עירונית ניתן יהיה לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה של 30 יום בפסילה מנהלית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נתפסת במהירות מופרזת- מה התוצאות

      הענישה נקבעת לפי המהירות בה נתפס הנהג, ישנה חלוקה לפיה עד לרף מסוים יוטל על הנהג קנס כספי עם אפשרות להישפט על פי בקשה ומעבר לו ברירת המחדל תהיה משפט בלבד.

      קיימים שני סוגי דו"חות אותן מקבלים נהגים בגין נהיגה במהירות מופרזת:

      א. דו"חות אוטומטים המופקים במקום העבירה מיד לאחר ביצועה. המשטרה מפקידה דו"חות כאלו ממכשירי הממל"ז וממכשירי ה- KR-11.

      ב. דו"חות המגיעים בדיוור לבית הנהג, אלו דו"חות הדורשים עיבוד ולכן זמן הפקת אורך זמן (בד"כ תילומי מצלמות תנועה).

      כמו כן קיים רישום של 'נקודות' תעבורה שנרשמות במשרד הרישוי לחובתו של כל נהג אשר נתפס מבצע עבירות תעבורה, ובהן עבירת נסיעה במהירות מופרזת. רישום של נקודות אלו יכול להביא לכך שנהג יעבור קורס נהיגה מונעת או שרישיונו יילקח ממנו למשך 30 יום.

      הענישה נקבעת לפי המהירות בה נתפס הנהג, ישנה חלוקה לפיה עד לרף מסוים יוטל על הנהג קנס כספימכשירים למדידת מהירות מופרזת

      הממל"ז – מד זהירות מסוג לייזר: מדידתו של המכשיר אינו מדויקת כאשר ידוע שיש טווח סטייה אותו יש להפחית מהמהירות המופיעה על הצג. מכשיר הממל"ז לא מחובר למצלמה ולכן תמיד קיים הספק שהמכשיר לא פועל בצורה תקינה ומדויקת ועל כן תאלץ התביעה, במקרה של משפט, להוכיח מעל לספק סביר כי המכשיר הוא אכן פעל בצורה מדוייקת ותקינה באותן נסיבות.

      הממל"ז מודד את מהירות הרכב על ידי שליחה קרן לייזר לעברו. המדידה היא בעצם של הזמן שלוקח לקרן להגיע למטרתה ולחזור למכשיר. הממל"ז חייב להיות יציב כדי שהמדידה תהיה אמינה, על כן יש לעבוד איתו כאשר שוטר עומד ומחזיק אותו בידו או שהמכשיר מקובע לאדמה ומוצב על חצובה.

      המצלמה: המצלמה מתעדת את הרכב הנוסע, את מהירות הנסיעה ואת מקום הימצאו, אך דו"ח מבוסס על צילום של מצלמת מהירות ניתן גם הוא לביטול כאשר יוכח כי הצילום אינו אמין ומדויק דיו.

      דבורה: זוהי מכונת רדאר קלה ונוחה לתפעול אשר ניתן לקלוט בעזרתה את מהירותו של הנהג בין אם הניידת בה נמצא הרדאר עומדת או נוסעת. זהו אמצעי אכיפה פחות מוכר אך יש בו שימוש כחלק מהמלחמה בנהגים אשר נוהגים במהירות מופרזת.

      *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף