נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת”א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-8041969

    info@lowforums.co.il

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נתפסת נוהג בשכרות? 7 שאלות שאתה חייב לשאול את עצמך

    תוכן עניינים

    #1 כמה אלכוהול מותר לשתות לפני נהיגה?

    החוק לא קובע כמות שתייה מותרת. החוק קובע כי שיעור קבוע לפיו אסור שיהיה בדם מעל 50 מיליגרם אלכוהול ביחס למאה מיליליטר בבדיקת דם, או 240 מיקרוגרם אלכוהול ביחס לליטר אחד בבדיקת ינשוף. מנגד, לנהג צעיר מותר שיעור כזה מזערי כך שבפועל אסור לו לשתות בכלל.

    #2 מה העונש על נהיגה בשכרות?

    מי שהורשע בנהיגה בשכרות עונשו יהיה שלילת רישיון לשנתיים לפחות, זאת בנוסף לעונשים אפשריים נוספים כגון קנסות, מאסר על תנאי ושלילת רישיון על תנאי. מי שזו הרשעתו השנייה באותה השנה, עונשו יהיה שלילה מינימלית של ארבע שנים.

    #3 האם לנהג חדש או צעיר (עד גיל 24) מותר לשתות אלכוהול ולנהוג?

    החוק קובע כי מותר שתימצא בדמו של נהג חדש או צעיר 50 מיקרוגרם ביחס לליטר בבדיקת נשיפה, ו-10 מיליגרם ב-100 מיליליטר של דם, אם כי האכיפה נעשית מעל 100 מיקרוגרם. למעשה, מדובר בכמות כה מזערית, שהמשמעות הינה שלנהג חדש או צעיר אסור לשתות כלל.

    #4 האם בית המשפט מחויב להעניש על נהיגה בשכרות?

    ככלל החוק מורה כי עונש על נהיגה בשכרות יהיה שנתיים לפחות בנוסף לעונשים אחרים הקבועים בדין. אולם, לבית המשפט ישנה סמכות לסטות ולהקל מרף ענישה זו אך במרבית המקרים הוא לא מקל בענישה. ההקלה בענישה תיעשה תחת הנמכת העבירה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

    #5 האם מותר לסרב לבדיקת ינשוף?

    על פי החוק אין חובה להסכים לבדיקת ינשוף, אך לכך יש השלכות חמורות. על פי החוק סירוב שכזה משמעו כי על הנהג תחול חזקת שכרות. כלומר הוא עשוי להיחשב כמי שנהג בשכרות אף ללא קיום הבדיקה, ולכן יהיה חשוף לפסילת רישיון למשך שנתיים ולעונשים נוספים.

    #6 מהם התנאים לבדיקת הינשוף?

    השוטר חייב להודיע לנהג את מטרת הבדיקה, לבצע את הבדיקה באופן שישמור כמה שיותר על פרטיות הנהג ובריאותו, לבקש את הסכמתו של הנהג לביצוע הבדיקה ולהסביר לו את המשמעות של הסירוב לביצוע הבדיקה.

    #7 האם נהג יכול לבקש לעשות בדיקת דם במקום בדיקת ינשוף?

    כן. הנהג יכול לבקש לקיים בדיקת דם במקום בדיקת ינשוף, אך השוטר לא מחויב להסכים לבקשתו. בדרך כלל, השוטרים מסרבים לבקשה שכזו.

    *אין בתוכן של פורטל נהיגה בשכרות LFMS משום חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי; המסתמך על התוכן עושה זאת באחריותו האישית.

    לייעוץ והכוונה חייג: 077-8041969
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף